CD Projekt Red oficiálne oznámilo, že pracujú na novom Zaklínačovi, ktorý však už zrejme nebude pokračovaním Geraltovej trilógie. Čo všetko ale očakávame od hry a na čo by sme sa mohli tešiť? Dali sme dokopy 10 vecí, ktoré by sme my radi videli v pokračovaní!

1. Iné časové zasadenie

Geraltov príbeh sa odohráva v čase, kedy väčšina zaklínačov vymrela, skúšky tráv sa už nerobia a svet sa postupne zbavuje príšer a mágie. Vo štvrtom Zaklínačovi, by sme však chceli vidieť tento svet buď v začiatkoch, tesne po konjunkcii sfér alebo v plnom rozkvete, kedy sú monštrá úplne všade, ohrozujú každý kúsok kontinentu a zaklínačov nikdy nie je dosť.

Prečítaj si tiež: Toto je 15 skvělých her s českým dabingem!

Mohli by tak ukázať nové nebezpečné príšery, viaceré aktívne zaklínačské školy a veľké konflikty medzi ľuďmi a elfami. V staršom zasadení by tiež scenáristi mali voľnejšie ruky pri budovaní príbehu, postáv a lokácií.

Witcher stary svet

2. Rozmanitejšie lokácie a väčší svet

Keď už sme pri tých lokáciách, určite by sme chceli vidieť viac zo sveta Zaklínača, než sme dostali v pôvodnej trilógii. Objavovať krásy Koviru, zasnežené horské územia Kaedwenu, široké doliny Nilfgardu alebo púštne oblasti Zerrikanie či mnohé iné nádhery kontinentu.

Hráč by tak mohol postupne prechádzať medzi jednotlivými krajinami a spoznávať špecifické národy a ich kultúru, no aj rôzne variácie príšer, ktoré sa prispôsobujú na život v týchto územiach. Rôzne územia by taktiež ponúkli pohľad na viaceré politické režimy a ich dopad na bežné obyvateľstvo.

Zaklinac svet

3. Skvelý príbeh a rozhodnutia, na ktorých záleží

Čím si séria Zaklínača získala srdcia miliónov hráčov po celej Zemi je jednoznačne silný príbeh a vynikajúci single-player zážitok. Ako hráč si pomáhal obyčajným ľudom s bežnými problémami, no zároveň si ovplyvňoval globálne a politické dianie na celom svete. Witcher ukrýva malé aj veľké príbehy, ktoré spolu dotvárajú celok, aký chceme vidieť aj v pokračovaní.

Mohlo by ťa zaujímať: Zaklínač 3 – Nejlepší hlavní questy, které tě čekají ve hře

Chceme vynikajúci hlavný príbeh, stovky vedľajších úloh, dobre napísané postavy, dialógy a rozhodnutia, na ktorých záleží. Najsilnejší prvok týchto hier je práve príbeh, a preto by mu malo štúdio venovať obrovskú pozornosť.

Zaklinac rozhodnutia

4. Jeden hlavný hrdina

Keď sa bavíme o skvelom príbehu, zaručene nesmie chýbať skvelý hlavný hrdina. V tomto bode sa často rozchádzajú názory ľudí. Jedna skupina chce mať jedného hlavného protagonistu ako bol Geralt, druhá skupina chce mať možnosť vytvoriť si vlastného zaklínača, ako sme mali možnosť vytvorenia postavy napríklad v Cyberpunku 2077.

Niečo o Geraltovi: 15 zaujímavostí o zaklínačovi Geraltovi, ktoré možno nepoznáš!

Úprimne si myslím, že najlepšie by bolo nechať v hre iba jednu postavu a napísať okolo nej skvelý príbeh. Ak sa dobre spracujú, tieto postavy sú zapamätateľné a hráči sa k nim budú radi vracať aj po dlhých rokoch. Príbeh Geralta, Arthura Morgana alebo Kratosa by nebol taký dobrý, keby si hráč mohol vymyslieť vlastnú postavu, a preto chceme iba jedného hlavného hrdinu aj v pokračovaní!

Zaklinac 4 geralt

5. Menej vaty, viac skutočného obsahu

Aj keď má tretí Zaklínač jeden z najlepších otvorených svetov, stále sa v ňom nachádza množstvo vedľajších aktivít, ktoré sú v konečnom dôsledku zbytočné. Na celej mape sú stovky otáznikov, ktoré ukrývajú zbytočné množstvo bordelu. Na jednej strane ako hráč objavuješ svet, no na druhej iba kráčaš od jedného bodu k druhému, kde ťa čakajú iba predmety, ktoré vlastne ani nepotrebuješ.

Niečo pre teba: CD Projekt Red zverejnilo plány na rok 2022 a ďalej!

Vynikajúco to v tomto smere vyriešil Rockstar s Red Dead Redemption 2. Eventy nachádzaš prirodzene a vytvára to pocit reálneho sveta, ktorý sa mení a je náchylný na tvoje rozhodnutia. Vo štvrtom Zaklínačovi chceme presne tieto veci!

Zaklinac Skellige Questy

6. Vylepšený súbojový systém a znamenia

Zaklínač mal dostatočne dobrý súbojový systém. Na tomto sa zrejme zhodneme všetci, no chýbala mu hĺbka a variácie. Na väčšinu obsahu v hre stačilo držať jedno tlačidlo na seknutie mečom a občas uskočiť prichádzajúcemu útoku, a to aj na najťažšej obtiažnosti. Znamenia tak neboli takmer vôbec potrebné a slúžili iba ako okorenenie role-playu. Ak si sa chcel cítiť ako zaklínač, tak si ich striedavo používal, a ak si sa chcel iba presekať nepriateľmi, tak si si hodil Quen a spustil smršť rýchlych útokov.

Vo štvrtom Zaklínačovi by sme ale chceli vidieť lepšie súbojové mechaniky a taktiež väčší dôraz na znamenia. Tie by hráč musel používať proti rôznym príšerám alebo ich dokonca vhodne kombinovať – napríklad so znamením Igni zapáliš suché drevo na rozpadajúcej chatrči a potom so znamením Aard vystrelíš tieto horiace kusy na nepriateľov.

Odporúčame: Zaklínač 3 – Najlepšie módy a ako ich nainštalovať!

Takisto by hre prospel lepší arzenál zbraní na blízko. Zaklínač má dýku, no nikdy ju aktívne ako hráč nevyužívaš. Toto by mohlo otvoriť aspoň základný stealth, kedy by si si mohol pri mnohých misiách vybrať, ako sa k nej postavíš. Buď sa budeš určitými úsekmi zakrádať a vyhneš sa zbytočným problémom, alebo  vezmeš do ruky meč a naklusáš ku skupine nepriateľov ako Rambo.

Zaklinac 4 suboj

7. Viac príšer a viac bossov

Beštiár tretieho Zaklínača bol jednoznačne bohatý. Videli sme rôznych Griffinov, Ghulov, Fogletov, Bruxy, Kikimory a desiatky ďalších monštier. A všetky fungovali skvele! Čo viac teda môžeme chcieť? Čo tak ďalšie príšery? Čo tak väčších bossov so špeciálnymi schopnosťami a nepredvídateľným správaním?

Pozri si: Najmocnejšie bytosti zo Zaklínača!

Nikto nechce, aby sa Witcher hral na druhý Elden Ring s nepriateľmi o veľkosti paneláku, no povedzme si úprimne, kto by nechcel viac bossov aj v Zaklínačovi? V druhej časti sme napríklad bojovali proti obrovskému Kayranovi alebo sa nám do cesty dostal Draug. Takýchto stretnutí by sme chceli vidieť v štvrtej časti rozhodne viac! Takýto bossovia by sa mohli nachádzať nielen v hlavnom príbehu, ale aj náhodne v otvorenom svete.

Zaklínač Kayran

8. Online alebo co-op režim oddelený od hlavnej hry

Opäť raz vytiahnem Rockstar hry, ktoré to majú v tomto ohľade jednoducho vyriešené perfektne. Majú vynikajúci príbehový režim a potom majú separátny online režim, ktorý ti dá možnosť vytvorenia vlastnej postavy a hodí ťa ako nováčika do veľkého sveta. Toto chceme mať aj vo štvrtom Zaklínačovi!

Pozri si: 10 nejtěžších bossů ze Zaklínače 3 a jak je porazit

Po tom, ako prejdem dlhý príbeh, si chcem zapnúť hru a vydať sa na rôzne kontrakty so svojimi kamarátmi. Ísť s kamošmi brániť dedinu proti náletom upírov, vylepšovať náš zaklínačský domov alebo čeliť ohromnému bossovi spoločne môže byť skvelá zábava!

Witcher Online

9. Lepší Gwent a nové minihry

Keď sa bavíme o Zaklínačovi, nemôžeme zabudnúť ani na Gwent. Mnohí túto hru ignorovali, mnohí si bez nej nevedia Zaklínača ani predstaviť. Gwent sa však hráčom zapáčil až tak, že štúdio z neho spravilo samostatnú hru.

Si fanúšik Gwentu? CD Projekt Red připravuje další single-playerovou hru na styl Gwentu!

Prečo teda nespraviť ešte lepší Gwent v pokračovaní, a to s väčším množstvom kariet a zaujímavých mechaník? Alebo ešte lepšie, prečo nepridať rovno aj viaceré nové minihry, ktoré šú špecifické pre niektoré krajiny a hráč by ich mohol hrať ako proti NPCčkam, tak aj proti kamarátom v online režime?

Witcher thronebreaker gwent

10. Vyladený titul bez bugov hneď pri štarte

No a nakoniec, čo iné chcieť, ako vyladený titul, ktorý ide bez problémov a bugy na nás neskáču z každej strany? Snáď sa štúdio po kostrbatom štarte Cyberpunku poučilo a pri vydaní štvrtého Zaklínača si dajú obzvlášť záležať na tom, aby hra išla plynule. Unreal Engine 5, ktorý v tomto prípade nahradí ich dlho používaný REDengine, by im práve s týmto mohol pomôcť!

Mohlo by sa ti páčiť: Podobné knihy ako Zaklínač pre fanúšikov Geralta!

Od štvrtého Zaklínača máme skutočne veľké očakávania. CD Projekt Red si to určite uvedomujú, a preto najbližšie roky vývoja určite strávia nad tým, aby nám priniesli čo najlepší herný zážitok. Už teraz sa teším, s čím sa predvedú! A čo očakávaš od Zaklínača 4 ty?