Spoločnosť Activision Blizzard vydala dlhočizný finančný report, v ktorom uvádzajú tržby za prvý štvrťrok 2022. Okrem týchto informácií tam porovnávajú zisky a náklady z rôznych častí štúdia v porovnaní s minulým štvrťrokom. Čo zaiste mnohým prekvapí je fakt, že za posledný rok spolu štúdio stratilo až 63 miliónov mesačných užívateľov. To je strata zhruba 14% všetkých hráčov!
Mohlo by ťa zaujímať: Nová šéfka diverzity oddelenia Blizzardu chce rozšíriť inkluzivitu vo firme aj v hrách!
V minulom štvrťroku štúdio evidovalo 435 miliónov mesačných užívateľov pre ich 3 vývojárske branche, ktorými sú Activision, Blizzard a King (mobilné hry). Prekvapivo najväčšiu stratu zaznamenal Activision, ktorému klesli užívatelia zo 150 miliónov iba na 100 miliónov.

Za tento fakt zrejme môže zníženie popularity Call of Duty: Warzone battle royalu, ktorý si minulý rok v tomto čase udržiaval ešte stále veľkú komunitu hráčov. Okrem toho v roku 2021 prišli ich vývojári zo Sledgehammer s nevydareným Call of Duty: Vanguard, ktorý bol komerčne najmenej úspešným titulom celej série.
Prečítaj si tiež: Nová World of Warcraft expanzia odhalená – čo všetko prinesie?
Blizzard prišiel o 5 miliónov užívateľov. Presnejšie jeho čísla klesli z 27 miliónov na 22 miliónov. Môže za to nevydarená expanzia Shadowlands pre World of Warcraft, neustále odkladaný Overwatch 2 a Diablo 4, únavný pay to win systém Hearthstonu a prakticky zaniknutá komunita v Heroes of the Storm.

Mobilný tím King prišiel percentuálne o najmenšiu časť hráčov, a v číslach to tvorí stratu z 258 miliónov na 250 miliónov, čo je stále veľmi slušné. Zárobky z tejto branche sú taktiež najvyššie pre celú spoločnosť Activision Blizzard a tvoria až 46% všetkých ziskov firmy.
Pozri si aj: Sony a Microsoft chcú zaviesť reklamy do nových hier!
To je zaiste jeden z dôvodov, prečo sa snažia aj ďalšie hry presúvať čo najviac práve na mobilné zariadenia. Ako sme už prednedávnom písali, pripravujú až dve mobilné hry z univerza Warcraftu, chystajú Call of Duty: Warzone na mobily a iba včera ohlásili dátum vydania Diablo Immortal.
Je otázne, ako sa v najbližších mesiacoch štúdio popasuje s klesajúcou základňou hráčov, no musia prísť s niečím veľkým. Pomôcť im v tom určite plánuje aj Microsoft, ktorý celú spoločnosť Activision Blizzard kúpil za neuveriteľných 69 miliárd dolárov.