Spoločnosť Activision Blizzard vydala dlhočizný finančný report, v ktorom uvádzajú tržby za prvý štvrťrok 2022. Okrem týchto informácií tam porovnávajú zisky a náklady z rôznych častí štúdia v porovnaní s minulým štvrťrokom. Čo zaiste mnohým prekvapí je fakt, že za posledný rok spolu štúdio stratilo až 63 miliónov mesačných užívateľov. To je strata zhruba 14% všetkých hráčov!

Mohlo by ťa zaujímať: Nová šéfka diverzity oddelenia Blizzardu chce rozšíriť inkluzivitu vo firme aj v hrách!

V minulom štvrťroku štúdio evidovalo 435 miliónov mesačných užívateľov pre ich 3 vývojárske branche, ktorými sú Activision, Blizzard King (mobilné hry). Prekvapivo najväčšiu stratu zaznamenal Activision, ktorému klesli užívatelia zo 150 miliónov iba na 100 miliónov.

Call of Duty Vanguard activision

Za tento fakt zrejme môže zníženie popularity Call of Duty: Warzone battle royalu, ktorý si minulý rok v tomto čase udržiaval ešte stále veľkú komunitu hráčov. Okrem toho v roku 2021 prišli ich vývojári zo Sledgehammer s nevydareným Call of Duty: Vanguard, ktorý bol komerčne najmenej úspešným titulom celej série.

Prečítaj si tiež: Nová World of Warcraft expanzia odhalená – čo všetko prinesie?

Blizzard prišiel o 5 miliónov užívateľov. Presnejšie jeho čísla klesli z 27 miliónov na 22 miliónov. Môže za to nevydarená expanzia Shadowlands pre World of Warcraft, neustále odkladaný Overwatch 2 Diablo 4, únavný pay to win systém Hearthstonu a prakticky zaniknutá komunita v Heroes of the Storm.

Shadowlands wow hra

Mobilný tím King prišiel percentuálne o najmenšiu časť hráčov, a v číslach to tvorí stratu z 258 miliónov na 250 miliónov, čo je stále veľmi slušné. Zárobky z tejto branche sú taktiež najvyššie pre celú spoločnosť Activision Blizzard a tvoria až 46% všetkých ziskov firmy.

Pozri si aj: Sony a Microsoft chcú zaviesť reklamy do nových hier!

To je zaiste jeden z dôvodov, prečo sa snažia aj ďalšie hry presúvať čo najviac práve na mobilné zariadenia. Ako sme už prednedávnom písali, pripravujú až dve mobilné hry z univerza Warcraftu, chystajú Call of Duty: Warzone na mobily a iba včera ohlásili dátum vydania Diablo Immortal.

Je otázne, ako sa v najbližších mesiacoch štúdio popasuje s klesajúcou základňou hráčov, no musia prísť s niečím veľkým. Pomôcť im v tom určite plánuje aj Microsoft, ktorý celú spoločnosť Activision Blizzard kúpil za neuveriteľných 69 miliárd dolárov.