Herný svet sa stále spamätáva z najväčšieho nákupu histórie videoherného priemyslu. Akvizícia spoločnosti Activision Blizzard technologickým gigantom Microsoftom v hodnote 68,7 miliárd USD v súčasnosti nemá obdoby.

O tom, čo to znamená pre samotný Blizzard i pre nás, hráčov, sme sa venovali v tomto článku. Poďme sa ale spoločne pozrieť na to, aký dopad to bude mať na odvekého rivala Microsoftu: Sony.

Najväčší prepad Sony od roku 2008

Akcie tejto spoločnosti spadli po ohlásení akvizície Blizzardu Microsoftom zo dňa na deň o 20 miliárd dolárov. Hlavným dôvodom je strach investorov z toho, že Microsoft vďaka svojej veľkosti postupne vytlačí hráčov od PlayStationov na Xbox vďaka svojej politike udeľovania exkluzivít a Game Passu.

sony akcie

Microsoft sa vďaka akvizícii Activision Blizzardu stane vlastníkom veľkých herných titulov ako Call of Duty, World of Warcraft, Diablo, Overwatch, StarCraft, Candy Crush a ďalších. Obavy vlastníkov akcií PlayStationu sú spojené najmä s Call of Duty, ktoré je jednou z najpredávanejších hier práve pre PlayStation.

Mohlo by ťa zaujímať: Čo môžu NFT hry znamenať pre hernú scénu a prečo ich Steam zakázal?

Call of Duty na PlayStation ostane. Asi.

Čo sa tohto herného titulu týka, po čase sa z toho vykľul šťastný kompromis. Phil Spencer, hlava Microsoft Gamingu, sa vyjadril, že po dohode s predstaviteľmi Sony ostávajú v platnosti všetky doterajšie dohody s Blizzardom a Microsoft má záujem nechať Call of Duty na PlayStatione. Sony je podľa Spencerových slov dôležitou súčasťou ich spoločnosti a vážia si ich vzájomné vzťahy.

Call of Duty
Call of Duty je jedným z najpopulárnejších hier na PlayStation

Čo presne to bude znamenať, presne nevieme. Microsoft už viackrát ukázal, že sa vôbec nebojí zarezervovať si aj veľké herné tituly pre Xbox aj po podobných vyjadreniach, čo sme videli aj po nedávnej akvizícii Bethesdy. Najmä u ostatných herných titulov je teda veľmi neisté, či ostanú na PlayStatione aj v budúcich rokoch.

Prečítaj si tiež: Bobby Kotick dostane 350 miliónov vďaka kúpe Blizzardu!

Staré hry by z PlayStationu zmiznúť nemali, vývoj ďalších častí sa ale v budúcich rokoch môže vyhradiť čisto pre Xbox. V prípade Call of Duty sa ale zdá, že Microsoft bude na určitý čas stále vytvárať nové tituly aj s podporou PlayStationu, podobne, ako to vidíme napríklad po odkúpení Mojangu. Stále z toho bude ziskový, nakoľko všetky nadobudnuté hry sa ocitnú v Xbox Game Passe, ktorý už používa viac ako 25 miliónov používateľov a vďaka akvizícii Blizzardu určite ešte porastie.

Stane sa z Microsoftu monopol?

Tak či onak, Xbox má teraz jasne najširšiu základňu herných štúdií, ktorých počet sa po akvizícii Activision Blizzardu vyšplhá na 31. Čo sa trhového obratu týka, Microsoft Gaming bude po tejto akvizícii v prvej trojke spoločne s Tencentom a Sony. Má však oveľa viac finančných prostriedkov, čo mu umožňuje rozdiel medzi týmito dvoma rivalmi čoraz viac znižovať. Práve preto sa hodnota akcií Sony na pôvodnú úroveň nevrátila ani po vyjadrení o zachovaní Call of Duty na PlayStatione.

Štúdiá Microsoftu po akvizícii Blizzardu
Štúdiá Microsoftu po akvizícii Blizzardu

Na ťahu je teraz Sony, ktoré musí nájsť na Microsoft novú taktiku. Je totiž jasné, že tento technologický gigant sa vo svojom nenásytnom progrese v gamingovom svete nezastaví a ak Sony nebude konať, tak postupne si bude z hráčskeho koláča odkrojovať čoraz viac a viac. V tomto súboji však stále zďaleka nie je Sony v pozícii underdoga, koniec koncov je stále jednotka na hernom trhu so širokým zázemím, technickými riešeniami a ešte širšou základňou podporovateľov, ktorí na produkty od Sony nedajú dopustiť.

Neostáva nám teda nič, len dúfať, že z akvizície Blizzardu i zo samotného konkurenčného súboja spoločností vo videohernom priemysle vzíde jasný víťaz, a to my, hráči.