Remaky a remastery hier sú v dnešnej dobe samozrejmosťou. Ako roky ubiehajú, grafika a kvalita hier stále napreduje. Vylepšenia vdýchnu starým hrám nový život, ich nadšencom navodia nostalgiu a prilákajú ďalších potenciálnych hráčov. Reforge hry “The Lord of the Rings: The Battle for Middle-earth”(BFME) je ale od väčšiny ostatných v čomsi odlišný .

Iniciatívu prebrali hráči

Na remakoch hier obvykle pracujú herné spoločnosti, no EA, ktorá stojí za titulom BFME, má túto hru už pár rokov viac-menej “na háku”. Ambiciózni hráči sa preto v roku 2018 rozhodli zobrať situáciu do vlastných rúk a reforge svojej milovanej, 16 rokov starej hry spraviť “na vlastnú päsť”. Tím sa skladá z dobrovoľníkov z rôznych kútov sveta, ktorí hru vytvárajú v rámci svojho voľného času. Na hre pracujú v Unreal Engine 4. Ich projekt je nekomerčný a všetky potrebné financie získavajú len z Patreonu alebo z vlastných vreciek. Svojich podporovateľov o vývoji hry informujú cez Facebook, Youtube, Discordvlastné fórum. Pred zhruba mesiacom vydali na svojom Youtube kanáli video, zobrazujúce prvý gameplay.

Novší engine znamená lepší herný zážitok

Pôvodná BFME bežala na SAGE engine, ktorý dnes patrí medzi starčekov. Vyššie spomínaný Unreal Engine 4 umožní kompatibilitu hry s novšími technológiami, prinesie výrazne realistickejšie grafické spracovanie a vylepší herné mechaniky. Modely postáv a jednotiek budú spracované 10 krát detailnejšie, čiže pozerať sa na bitky zblízka bude značne príjemnejšie. Pôvodná hra bola prispôsobená na staršie monitory a dokázala bežať maximálne na 30 FPS. Vývojári sľubujú, že Reforged verzia hry pôjde oveľa plynulejšie, bude optimalizovaná pre najnovšie monitory a dostupná v 4K rozlíšení. Systémové požiadavky sú zatiaľ neznáme.

BFME bola svojho času konkurencieschopná iným real-time strategy hrám, ako napríklad Age of Empires. Vývojársky tím naďalej verí potenciálu hry a momentálne sa zameriava najmä na multiplayer. Online servery pôvodnej hry totiž v súčasnosti trpia značnými nedostatkami. Vývojári komunikujú s najskúsenejšími hráčmi staršej hry, aby sa im podarilo minimalizovať lagy a bugy. Tvrdia, že sa veľmi tešia na nový auto-rating systém, napínavé tímové zápasy a turnaje. Keď všetko pôjde ako má, tak ďalšie kroky vývojárov poputujú k hráčom, ktorým online hranie až tak nevonia. Pokúsia sa vytvoriť vylepšenú kampaň, ktorej sa poteší nejeden fanúšik kníh, či filmov trilógie Pán Prsteňov.

Problémové práva a licencie

Nie je isté, či BFME Reforged vyjde ako samostatný titul alebo v spôsobe módu do pôvodnej hry. Druhá možnosť je značne jednoduchšia, keďže samostatným vydaním by sa objavil veľký problém, a to práva a licencie. Pôvodná hra sa dá kúpiť len ako CD/DVD z Amazonu alebo z druhej ruky. Práva na predaj a značku Pán Prsteňov vlastní spoločnosť Warner Bros a EA tvrdí, že práva už dlhšiu dobu nemá. No veľmi dobre poznáme veľké korporácie, ktoré sa po vydaní fan-made remasteru začnú o pôvodne svoj titul (hlavne o peniaze) z ničoho nič zaujímať a komplikovať situáciu.

Mohlo by ťa zaujímať: Definitivní edice Age of Empires III je za dveřmi!

Myslím, že remaster hry Warcraft 3 nás všetkých presvedčil o tom, že aj reforge, na ktorom robili profesionáli sa dá pokaziť. Mnohí nadšenci si od amatérskeho tímu, pracujúcom na BFME Reforged, sľubujú výborný výsledok. Podporujú ich komentármi typu “Blizzard by sa od vás mal učiť, ako sa robí remaster!” Verím, že neprofesionálni vývojári uspejú a oživia dávnu slávu tohto skvelého titulu.