Počas finančnej správy za rok 2021 sa CFO spoločnosti EA Blake Jorgensen chválil úspechom nadobudnutého vydavateľstva Codemasters a pretekárskeho simulátora F1 2021. Hra sa dostala na vrcholy rebríčkov predajnosti. Podľa neho prekonala ich očakávania, a štúdio sa rýchlo a skvelo integrovalo.
Mohlo by ťa zaujímať: Podle EA je termín “gamer” v dnešní době zastaralý!
„Je to dôkaz výnimočného herného vývojárskeho tímu, ktorý bol schopný vyprodukovať tie správne aktíva a marketingové materiály, ktoré nám pomohli poháňať tento biznis.“ Tam však Jorgensen pri ospevovaní Electronic Arts neskončil a povedal niečo, čo je trocha diskutabilné.

Necítia sa dosť ocenení
„A viete čo? Myslím si, že sa nám za to nedostáva dostatok uznania. EA tvorí skupina ľudí, ktorí dokážu spolu naozaj výborne pracovať, a aj s ostatnými časťami našej spoločnosti pracujeme skvelo. A keď si privedieme nové akvizície, dobre s nimi nakladáme.“
Westwood, Pandemic a Black Box by k tomu isto radi niečo povedali. Aká škoda, že im EA zastavila činnosť krátko po tom, čo ich prevzala. No spoločnosť sa namiesto zničených značiek a sklamaných fanúšikov, zamerala radšej na to, čo sa jej podarilo udržať pri živote – napríklad Respawn Entertainment.

Prázdne slová
Jorgensen túto vývojársku firmu nazval „plagátovým dieťaťom“, ukážkovým príkladom toho, ako EA zvláda nadobudnuté štúdiá. „Pozrite sa na to, ako dopadol Apex (Legends). Toto je tímové úsilie. Respawn očividne podporil to úžasné vyvinutie sa Apexu, ale bolo to nadviazanie mimoriadne dobrého partnerstva s nami, čo za dva roky dosiahlo v súčasnosti už takmer 2 milióny dolárov. A to sa v našom odvetví ešte nestalo.“
Mohlo by sa ti páčiť: Netflix možná připravuje Apex Legends seriál!

Finančný riaditeľ už zrejme zabudol na nezdar titulu Titanfall 2 (ktorý spadá pod Respawn v období spolupráce s EA). Alebo celkovú reputáciu v cykle „prijímania a zatvárania štúdií“. Ale ktovie. Možno sa už pomery zmenili a spoločnosť si naozaj zaslúži trocha pochvaly. Len aby to zas nedopadlo ako s menami Bullfrog, či Visceral, ktoré mimochod pôvodne vlastnilo aj hru Dead Space.