Portal 2 je jedným slovom legenda. Najlepšia logická hra všetkých čias či obrovský úspech Valve. Práve preto nie je žiadnym prekvapením, že hráči po celej planéte zúfalo čakajú na ďalšie pokračovanie série, a keďže je v nedohľadne, pomôcť si musia sami. Projekt s podtitulom Desolation je rozpracovaný už viac ako tri roky a po rozsiahlej ukážke, ktorú sme dostali pred 15 mesiacmi, k nám prehovorili aj samotní vývojári.

Mohlo by ťa zaujímať: TOP 15 – Najlepšie logické hry na PC, ktoré ťa poriadne potrápia!

Povedal by som, že ide o mód, no v skutočnosti pred sebou vidíš výtvor s vlastnou kampaňou a lokáciami. Tvorcovia síce stavali na pôvodnom titule, no podľa ich slov museli prakticky všetky modely vytvárať sami.

Prečítaj si aj: Valve je ochotné spojiť sa s Microsoftom a priniesť Game Pass na Steam

Použitý bol samozrejme Source Engine, avšak Emberspark Games sa rozhodli pre pomerne radikálny krok. Kompletne vymenili modul renderovania a nasvietenia, čo so sebou prinieslo obrovský kus práce. Väčšinu textúr museli naprogramovať nanovo.

Ešte v roku 2019 pri prvotnom odhalení titulu Portal 2: Desolation nám bolo sľubovaných 40 až 50 testovacích miestností z celkovou hernou dobou medzi šiestimi a ôsmimi hodinami. Teraz sa developeri ozývajú znova, ukazujú niektoré komplikácie pri vývoji, pričom zároveň vysvetľujú najhlavnejšie zásahy do samotnej grafickej stránky. Jediným problémom je, že vydania sa len tak skoro nedočkáme. Vieme len to, že na tomto unikátnom projekte ich čaká ešte veľké množstvo práce.