Niekto sa rozhodne svoju prácu opustiť kvôli stereotypu, niekto kvôli kolektívu a niekomu nevyhovuje plat. Ľudia, ktorých koníčkom sú počítačové hry, by sa určite zhodli na tom, že práca vo vývojárskom štúdiu by bola ako z ríše snov. Toto šťastie mal Mateusz Kanik, hlavný dizajnér Cyberpunku 2077, ktorý sa po 15 rokoch rozhodol odísť z CD Projekt Red. Čo ho k tomu viedlo a prečo sa vzdal takej úžasnej práce?

Mohlo by ťa zaujímať: Keanu Reeves priznáva, že Cyberpunk 2077 nikdy nehral!

cyberpunk-2077-mateusz-kanik

Mateusz Kanik svoju kariéru odštartoval v roku 2006 ako herný dizajnér. Pracoval na Zaklínačovi, konkrétne na nevydanej edícii Rise of The White Wolf pre Xbox 360, a počas roboty na tomto projekte bol povýšený na senior herného dizajnéra. V roku 2010 už aktívne vytváral The Witcher 2: Assassins of Kings.

Prečítaj si tiež: The Witcher 4 možná bude mít multiplayer!

Na Zaklínačovi 3: Divoký hon sa nepodieľal, pretože v roku 2012 začal pracovať na Cyberpunku 2077. Keď sa štúdio pustilo do vývoja, zaujal pozíciu hlavného dizajnéra. Túto funkciu zastával až do januára 2022, keď sa nečakane rozhodol CD Projekt Red opustiť.

cyberpunk-2077-mateusz-kanik

Mateusz nepodal žiadne oficiálne vyjadrenie s dôvodom, prečo sa rozhodol s herným dizajnom pre tak známu spoločnosť skončiť. Svoj odchod okomentoval na sociálnej sieti Twitter známym citátom: „Niečo sa končí, niečo sa začína.“ Či aktuálne hľadá možnosť spolupráce s iným štúdiom zatiaľ nie je známe, ale vieme, že sa stal samostatne zárobkovo činným vývojárom na voľnej nohe.

Prečítaj si tiež: Take-Two kúpilo Zyngu za 12.7 miliardy! Chcú preniesť GTA 5 na mobily?

To, že Mateusz potreboval zmenu, mu nemôžeme zazlievať, predsa len 15 rokov nie je krátka doba. Ostáva nám len poďakovať za jeho skvelú prácu a kreatívne nápady, ktoré presadil v hrách, na ktorých pracoval. Na čo sa ešte v jeho réžii môžeme tešiť? Musíme len vydržať a snáď sa niečoho dočkáme.