Každý predsa vie, že v mnohých hrách dokážeme nájsť niekoľko historických znakov, ktoré v dnešnej dobe nemôžeme bežne používať. Znázorňujú kruté režimy našej minulosti, na ktoré, samozrejme, nie každý spomína v dobrom. V Call of Duty: Warzone ale existuje neonacistický symbol, ktorý sa v extrémistických skupinách stále používa.

Pobavíš sa: Uprchlíka chytila policie, když si kupoval Call of Duty!

warzone subway

Reddit odhalil ďalšiu zaujímavosť

Jasne sa však jedná o referenciu k logu práporu Azov, ktoré používa ukrajinská pravicová nacionalistická garda od roku 2014. Emblém vo Warzone pochádza z kozmetického Chimera balíčku, ktorý bol do hry pridaný minulý rok.

Cez Reddit naň poukázal jeden hráč, ktorý začal celú diskusiu o tom, či je to v poriadku. Mnohí hovoria, že diskriminačné znaky proste nepatria do hry, ktorú môže hrať skutočne každý. Symbol je taktiež moderná verzia Wolfsangelu, čo bola jedna z Hitlerových nacistických divízií. Bojovala na východnom fronte napríklad v Pokhorovke alebo Kursku.

chimera azov

Symbol môže byť prepojený s príbehom

Vo Warzone je Chimera vymyslená frakcia, ktorú začal Nikolai z Modern Warfare. Je to ruský obchodník a pracuje s hlavnými postavami príbehu, aby porazili terorizmus. Aj keď Chimera ako taká nie je spojená so žiadnym národom, môžeš z nej hrať za operátora Yegora, ktorý je Ukrajinec.

Určite si prečítaj: Call of Duty se oficiálně nevejde na 500GB PlayStation 4!

Je to jedna z troch postáv, ktoré dostanú špeciálny outfit po zakúpení tohto herného balíčku. Avšak Yegor je z nich jediný, ktorý nepoužíva daný neonacistický symbol. Myslím si teda, že vývojári za tým opäť skrývajú nejaký hlbší význam a príbeh, ktorý v budúcnosti možno odhalia.

Yegor

Nikto zatiaľ nerozumie, prečo vývojári zvolili práve Wolfsangel symbol. Mnohí sa domnievajú, že do hry prišiel omylom a neskôr ho zaiste odstránia. Navyše si kozmetický Chimera balíček už kúpiť nemôžeš, práve kvôli aktuálnej rotácií, ktorá sa pravidelne mení. Neonacistický symbol v Call of Duty: Warzone je síce zaujímavý emblém, avšak stále potrebujeme od vývojárov počuť, prečo sa ho vlastne rozhodli do hry implementovať.