Už sa ti určite niekedy stalo, že si sa dlho tešil na nejakú hru, sledoval si o nej každú jednu informáciu, ktorú vývojári ukázali a potom, keď vyšla, tak si iba sklamane pozeral na obrazovku. Niektoré tituly však boli až tak zlé, že ich bojkotovali státisíce hráčov po celom svete. Preto sa dnes pozrieme presne na tie hry, ktoré v deň vydania sklamali úplne každého . Mnohé z nich v katastrofálnom stave zostali až do dnes, no niektoré sa postupnými aktualizáciami vypracovali na pomerne hrateľné tituly.

10. Mass Effect: Andromeda

Po vynikajúcej trilógii pôvodného Mass Effectu nám štúdio BioWare naservírovalo nové pokračovanie, odohrávajúce sa o stovky rokov neskôr. Narozdiel od starých známych a obľúbených postáv sme tak dostali nových adeptov na záchranu galaxie, ktorých cestu sprevádzali mnohé nedostatky spôsobené jedným zlým rozhodnutím vývojárov za druhým. Zrejme najväčším problémom bol prechod z Unreal Enginu 3 na Frostbite, s ktorým nemali vývojári dostatok skúseností.

Vyskúšaj si hru sám: Mass Effect: Andromeda na PC

Dočkali sme sa tak otrasných animácií tvárí, katastrofálneho doskakovania objektov, nestabilnej hrateľnosti a mnohých iných technických nedostatkov. Okrem toho hra trpela množstvom repetetívnych vedľajších úloh, nudným príbehom a nezáživnými postavami. Andromeda mala teda presne tie problémy, ktoré jej prechodci zvládli bravúrne a napriek tomu, že hra nebola vyslovene zlá, fanúšikovská základňa bola nadmieru sklamaná.

Mass Effect Andromeda glitch

9. The Last of Us Part II

Je vôbec možné, že by Naughty Dog vydalo zlú hru? Zatiaľ sa tak nestalo, no napriek tomu boli fanúšikovia The Last of Us série pekne nazlostení, keď sme sa konečne dočkali druhého pokračovania. Atmosféra hry bola famózna, gameplay bol vynikajúci, a to všetko dopĺňalo bezchybné audiovizuálne spracovanie. Tak kde je teda problém?

Mohlo by ťa zaujímať: Celý príbeh The Last of Us v skratke!

Fanúšikom sa jednoducho nepáčilo, ako sa vývojári postavili k ich dvom hlavným postavám a zahodili takmer všetko, na čom stavali prvý diel. Zámer bol jasný – šokovať hráča manipulatívnymi trikmi a pretláčať politicky korektnú ideológiu do hry, v ktorej to nikto nečakal. Ak ťa zaujíma bližší rozpis toho, prečo boli hráči z The Last of Us Part II sklamaní, prečítaj si náš starší článok, kde sa tejto tematike venujeme podrobnejšie.

The Last of Us Part 2 abby sex

8. Marvel’s Avengers

Každý fanúšik Avenegrov netrpezlivo čakal na vydanie doposiaľ najväčšej hry zachytávajúcej všetkých jeho obľúbených hrdinov. Prvá vlna zlosti prišla, keď štúdio muselo nabrať iných hercov, než tých, ktorých poznáme z filmov. Nesympaticky stvárnené postavy tak ochudobnilii hru, ktorá bola pri vydaní v už tak hrôzostrašnom stave.

Vyskúšaj si hru sám: Marvel’s Avengers na PC

Technické nedostatky však neboli nič v porovnaní s chamtivými taktikami vývojárov a vyslovene nudným gameplayom. Pri každej činnosti ti boli pripomínané možné mikrotransakcie. Tie však v konečnom dôsledku nič nemenili, pretože aj po tom, ako si v hre získal všetko, si robil ďalej stále to isté – stláčal tie isté tlačidlá pre ten istý efekt. Treba však uznať, že vývojári na hru nezanevreli a neustále sa ju snažia zlepšovať.

marvel's avengers bug

7. Resident Evil 6

Šieste pokračovanie kultovej hororovej série Resident Evil dopadlo v očiach všetkých skalných fanúšikov tak zle, že ho označovali nielen ako najhorší diel zo série, no aj ako jednu z najhorších hier vôbec. Príbeh a dokonca aj samotný gameplay pôsobili, akoby vývojári pracovali na viacerých hrách súčasne a potom ich iba zlepili k sebe deň pred vydaním.

Sprav si radosť: Najnovší Resident Evil Village na PC

Fanúšikom taktiež prekážalo, že vývojári prešli zo survival hororu na neprestávajúcu akciu a tým samotná hra stratila svoje čaro. Keď sa to všetko spojí s nudným klišé príbehom, otravnými zápletkami, ešte otravnejšími quick-time eventami, otrasnou AI, zlou kamerou a inými nedostatkami, tak je asi každému jasné, prečo si hru neužil takmer nikto.

Resident Evil 6 zombici

6. Anthem

Jedna z najočakávanejších hier posledných rokov sa prezentovala ako prelomový zážitok, ktorý posunie hranice herného sveta míľovými krokmi. EA sľubovalo doposiaľ nevidené herné mechaniky a ultrarealistickú next-gen grafiku. Veď určite si pamätáš na ten prvý gameplay trailer, ktorý sme mohli vidieť v roku 2017: dynamický multiplayer, maximálna volnosť v obrovskom a živom svete, realistické stretnutia s nepriateľmi a množstvo iného.

To všetko sme prakticky dostali aj vo finálnej verzii, no v takom stave, že zábery z videa to nepripomínalo ani náhodou. Anthem tak posobil ako niektoré mobilné hry, ktorých trailer vyzerá neuveriteľne prepracovane a gameplay pozostáva z občasného kliknutia na obrazovku. Hra taktiež nemala absolútne žiadny content, ktorý by motitoval hráčov pokračovať. Jediné, čo si mohol robiť, bolo chodiť po tých istých dungeonoch a získavať mierne lepší loot, s ktorým si mohol neskôr chodiť po presne tých istých dungeonoch a získavať ešte lepší loot s tým rozdielom, že nepriatelia boli mierne silnejší.

Mohlo by ťa zaujímať: EA a BioWare oznámili konec práce na Anthemu!

Tento systém progresu tak negoval akýkoľvek pokrok, ktorým si prešiel a ďalej tak demotivoval hráča v snahe pokračovať. EA sa chcelo pokúsiť o oživenie titulu, no v konečnom dôsledku uznali, že by museli zmeniť kompletne všetko na hre, o ktorú už aj tak nikto nejaví záujem, a tak radšej energiu a financie smerovali na iné projekty a Anthem nechali jednoducho zomrieť.

anthem retail Hry, ktoré v deň vydania sklamali každého hráča

5. No Man’s Sky

Zo všetkých hier v tomto zozname malo No Man’s Sky asi najviac zavádzajúcu kampaň. Vývojári, alebo skôr PR oddelenie, sľubovali omnoho viac, než boli schopní pri vydaní doručiť. Promovaný multiplayer, vesmírne súboje s inými hráčmi, prepracované survival prvky a množstvo iných herných mechaník po vydaní jednoducho v hre absentovali. Boli však sľubované dlho pred ním.

Vyskúšaj si hru sám: No Man’s Sky na PC

Ako už tušíš, hráči, ktorí dychtivo čakali na tento titul boli neuveriteľne sklamaní. A to právom. No Man’s Sky sa tak v priebehu jedného dňa stal strašiakom pre všetky ďalšie tituly, ktorých klamlivé reklamné kampane lákali hráčov na neexistujúce mechaniky. Napriek tomu, že sa v priebehu rokov hre podarilo pridať väčšinu sľubovaných prvkov a v súčasnosti je z nej skvelý titul ponúkajúci množstvo zábavy, už navždy zostane v pamäti hráčov ako jeden z najhorších day-one releasov.

no man sky

4. Cyberpunk 2077

A keď sme už pri tých katastrofálnych day-one releasoch, nemôžeme zabudnúť na zrejme najočakávanejší titul 21. storočia – Cyberpunk 2077. Tento raz to však nebolo pokazené nenaplnenými sľubmi vývojárov, no skôr nesplniteľnými očakávaniami hráčov. Po úspechu tretieho Zaklínača tak malo poľské štúdio čo robiť, aby dohnalo samých seba. To sprevádzalo jedno odloženie za druhým a nakoniec pod tlakom ako fanúšikov, tak aj investorov, padlo rozhodnutie vydať nedokončený produkt.

Vyskúšaj si hru sám: Cyberpunk 2077 na PC za skvelú cenu!

Hra pri vydaní obsahovala toľko technických problémov, že ju dokonca museli stiahnuť z PlayStation Store, nakoľko bola na starších konzolách prakticky nehrateľná. CD Projekt Red sa však naďalej snaží pracovať na titule, kvôli ktorému proti sebe poštvali milióny zarytých fanúšikov.

cyberpunk 2077 glitch Hry, ktoré v deň vydania sklamali každého hráča

3. Star Wars: Battlefront II

Ak sa opýtaš ktoréhokoľvek hráča na pay-to-win mechaniky, určite ti s radosťou povie, prečo ich z duše nenávidí. Zvýhodňovať jedného hráča oproti druhému čisto iba kvôli peniazom vloženým do hry je jednoducho zlý herný model, ktorý fungoval maximálne pri niektorých prehliadačových hrách typu Travian. Hráč, ktorý si zaplatí za in-game bonusy, je tak v mnohonásobne lepšom postavení ako ten, ktorý iba hrá a nič ďalej neplatí.

Vyskúšaj si hru sám: Star Wars: Battlefront II

Teraz si predstav to rozhorčenie, ktoré prišlo zo strany fanúšikov Star Wars, keď si museli za hru zaplatiť 60€ a potom si buď dokúpiť niektoré silné postavy, alebo hrať desiatky až stovky hodín na ich odomknutie. A presne taký bol príbeh Star Wars: Battlefront II pri vydaní. Desaťtisíce hráčov sa tak v rozhorčení búrilo proti rozhodnutiam zo strany vydavateľov a nakoniec sa im podarilo prinútiť štúdio odstrániť všetky tieto mikrotransakcie. Bolo to poučenie ako pre EA, tak aj pre ostatné veľké firmy, ktoré by chceli ryžovať na hráčoch.

star wars battlefront 2 pay to win

2. Fallout 76

Každý fanúšik post-apokalyptických titulov má prejdené viaceré diely z Fallout série. Bethesda jednoducho vytvorila skvelé RPG hry, ktoré mnohí považujú za jedny z najlepších vôbec. To sa však nedá povedať o ich poslednom titule, ktorým sa štúdio chcelo odkloniť od single-playeru a prinieslo herný režim pre viacero hráčov. Fanúšikovia boli skeptickí už z prvých trailerov, no stále mali dôveru v štúdio, ktoré vytváralo jednu dobrú hru za druhou.

Vyskúšaj si hru sám: Fallout 76 na PC

V deň vydania však zostala drvivá väčšina z nich v nemom úžase. Hra bola prázdna, nedokončená, chýbali v nej NPC postavy, servery mali stabilitu ako jadrová elektráreň v Černobyle a obrovské množstvo bugov či glitchov znepríjemňovalo zážitok z hry všade, kam si sa len pozrel. K dnešnému dňu je hra samozrejme v omnoho lepšom stave, no vytvorila pri Bethesde výkričník, ktorý sa s nimi bude ťahať ešte dlhé roky.

fallout 76 bug Hry, ktoré sklamali

1. Warcraft III: Reforged

No a sme na samotnom vrchole najväčších herných sklamaní a samozrejme sem nemôžeme umiestniť nič iné, ako Warcraft III: Reforged. Čo iné sa dá povedať, ako to, že štúdio Blizzard sa jednoducho kompletne vykašlalo na hru, ktorá ich pred takmer 20 rokmi vyšvihla na vrchol hernej sféry. Sami sa takmer žiadnym spôsobom nepodieľali na vývoji remaku a outsourcovali značnú časť u menších vývojárov alebo čínskych firiem.

Mohlo by ťa zaujímať: Je Warcraft 3: Reforged nejhorší hra vůbec???

Aby toho nebolo málo, odstránili viaceré komunitné režimy, rebríčky a funkcie. K tomu potom sľúbené prvky, nové cinematicy a rozšírenia nedodali, a ako klinec po hlavičke znemožnili ľudom, ktorí si pred mnohými rokmi kúpili pôvodný Warcraft III hrať ich starú hru. Ak si aj vlastnil Warcraft III, musel si si kúpiť tento remake alebo si jednoducho nemal prístup ku svojej hre. Prakticky každý jeden aspekt remaku bol horší ako originál z roku 2002 a ešte si za to pýtali 30€. Za hru, ktorá vyzerá ako lacná mobilná verzia kedysi milovanej stratégie.

warcraft 3 reforged arthas a jaina Hry, ktoré sklamali

Ako inak ukončiť túto tému, než s dúfaním, že podobných problémov sa už nedočkáme. Samozrejme, takýto optimistický pohľad na situáciu je nerealistický a pokým budeme my hráči ochotní prijímať mnohé skratky vývojárov a platiť im za to plné sumy, tým viac sa ich budú chytať. My, hráči, sme tí, ktorí musia povedať „a dosť“.

Mohlo by ťa zaujímať: Najlepšie survival hry na PC!

Lenivé alebo klamlivé kroky vývojárov nemôžu zostať nepotrestané a iba my môžeme ovplyvniť smer, akým sa bude herný priemysel vyvíjať. Podporovať kvalitné tituly, neplatiť za nedokončený alebo nevydaný produkt, či nekupovať rovnakú hru stále dookola. Aj to sú kroky, ktorými môžeme ovplyvniť vývojárov a nepredobjednávať hry, ktoré sklamali už v minulosti.