Keď sa 29. novembra spustil predaj lístkov na najnovší marvel film Spider-Man: No Way Home, stačilo pár minút na to, aby niektoré zo stránok prestali zvládať vyťaženie a príliv fanúšikov. Zopár ich spadlo, na iných museli zákazníci čakať v hodinových „online radách“. Dokazuje to, že ide o jeden z najočakávanejších filmov roka. No okrem toho to je pre kinematografický priemysel (hlavne kiná) naozaj veľmi dobrá správa.

Mohlo by ťa zaujímať: Rozbor traileru Spider-Man: No Way Home! Co vše jsme objevili?

Bude z neho najzárobkovejší film roka?

Netrvalo dlho, a do biznisu žiadaných lístkov sa dostali aj scalperi, ktorí ich začali predávať za stovky, ba až tisícky, dolárov. Takýto záujem sa naposledy videl v roku 2019, pri úspešných tituloch Avengers: EndgameStar Wars: Vzostup Skywalkera.

Zo záveru trilógie Spider-Man: No Way Home sa tak stáva jeden z najžiadanejších kúskov posledných dvoch rokov a nie je vylúčené, že zlomí aj nejaké rekordy. Prvý z dielov, Homecoming, debutoval na 117 miliónoch, a druhý, Far From Home, na 92 miliónoch.

Spider-Man No Way Home screenshot

Prečítaj si aj: Spider-man 2 aj Wolverine – Ako zvláda Insomniac svojich Marvel hrdinov?

Analytik Paul Dergarabedian tak predpokladá, že z filmu No Way Home by sa mohol stať prvý titul, ktorý by počas pandémie na premiére zarobí 100 miliónov dolárov. „Úplne by to sedelo. Spider-Man z roku 2002, od Sama Raimiho, bol prvým filmom v histórii kín, ktorý debutoval na viac ako 100 miliónoch zo zárobkov z lístkov. Nemalo by byť žiadnym prekvapením, že predpredaj online lístkov na ‚No Way Home‘ doslova láme internet.“

S takýmito prognózami nie je prekvapením ani vzrušujúca novinka, podľa ktorej sa režiséri chytajú na ďalšiu trilógiu, a Spider-Man: No Way Home tak nie je ani zďaleka koncom Petrovho príbehu.

Odborníci to vidia na žiarivú budúcnosť

Od začiatku pandémie na tom neboli kiná a divadlá práve najlepšie. Dlho boli zatvorené, a aj po otvorení sa počet ich návštevníkov kvôli rôznym obmedzeniam viditeľne znížil. Mnohí menší prevádzkovatelia museli svoj biznis ukončiť, a aj väčšie spoločnosti bojovali s bankrotom. Celé odvetvie sa zotavovalo len pomaly, no posledných pár mesiacov sa predaje už ako-tak konštantne zvyšovali.

prazdne kino

Takýto hit by ich mohol sčasti postaviť na nohy. Hlavne im dáva nádej, že ľudia sú aj v dobe streamovacích služieb stále ochotní zaplatiť si a ísť si pozrieť film priamo do kina. Podľa niektorých len treba natáčať tie správne snímky. A Spider-Man: No Way Home je vzhľadom na všetky očakávania, dlhé čakanie a titul pomyselného vyvrcholenia trilógie, rozhodne ten správny snímok.

Mohlo by sa ti páčiť: Jakým způsobem dojde ke spojení světů Spider-Mana a Venoma?

Ako povedal vedúci analytik Shawn Robbins, ktokoľvek, kto za posledné dva roky pochyboval o príťažlivosti divadelného zážitku, nech sa pozrie na nadšenie zo Spider-Mana ako na inflexný bod v období oživenia kín, a ako znamenie svetlej budúcnosti. Nuž, nie nadarmo je Spider-Man jeden z najúspešnejších hrdinov všetkých čias.