Nové herné konzoly znamenajú aj grafický posun u nových hier. Ukážku toho, ako môže next-gen gaming vyzerať, nám v stredu ponúkol aj Epic Games. Jeho nový Unreal Engine 5 sa ukázal v krátkom videu spolu s grafikou, ktorú by nám mohlo priniesť PlayStation 5. A vyzerá to naozaj bombasticky!

Krátke tech demo od Epicu dostalo názov „Lumen in the Land of Nanite“. Ten nesie v sebe označenia oboch nových technológii, na ktoré sa video zameriava: Nanite a Lumen. Samozrejme, celé demo bolo spravené tak, aby ukázalo čo najlepší obrázok oboch vymožeností. Čiže nie všetky hry budú v konečnom dôsledku vyzerať tak, ako sme mohli vidieť, no ak sa nejaké štúdio rozhodne pracovať s podobným prostredím, môžeme sa dočkať podobného výsledku.

Dynamické svetlo, ktoré nám prinesie nový Unreal Engine

Potenciál PlayStation 5

Okrem iného sa tu ukazuje aj sila SSD od PlayStation. Rýchlosť načítania obrovského sveta sa nedá porovnať asi so žiadnou momentálnou technológiou. Samozrejme, demo team využíva aj starý trik medzi vývojármi, a to loading počas pasáže, kedy sa musí postava dostať, cez užší úsek. Vďaka tomu sa pasáž za úsekom „vymení“ s tou, na ktorú sa snažíme dostať. Týmto sa tak uľahčuje aj nátlak na hardware.

Miliardy mnohouholníkov z Nanite

Prvý spomínaný nástroj, Nanite, dovoľuje importovať detailné 3D modely priamo do hry. Normálne by sa musel dizajnér ešte niekoľko hodín hrať s optimalizáciou všetkých súčastí prostredia, avšak Nanite tento proces zjednodušuje, čo ponechá dizajnérovi viac času na stavbu detailnejšieho sveta. Čím efektívnejšie dokážeme napratať viac modelov do hry, tým detailnejší zážitok dostaneme ako výsledok.

Detailný zaber na textúru kamenia

Hra potom pre diváka/hráča vyzerá príjemnejšie a má z nej celkovo lepší pocit. Celé prostredie sa skladá z miliárd mnohouholníkov, ktoré Nanite analyzuje na základe nášho pohľadu v hre. Pohyb a vzdialenosť kamery tak potom určuje v akej kvalite sa daný model načíta.

Lepšie svetlo vďaka Lumenu

Dynamické svetlo môže byť niekedy poriadne tvrdým orieškom pre vývojárov, no Lumen im túto záležitosť uľahčuje. Lúče od svetelného zdroja sa neustále odrážajú od povrchu modelov, čo dovoľuje tvorbu reálnejšieho zážitku. Tak napríklad kovové predmety dostávajú omnoho krajší odlesk, ak na nich v tme zasvietime.

Odraz svetla od kovových sôch

Lumen taktiež dopomôže pri tvorbe pohybu svetla počas zmeny času v hre či počas zmeny v prostredí, ako keď sa v jaskyni vo videu spravila diera. Tento nástroj opäť uľahčuje dizajnérom kopec práce a hra vyzerá dobre ako v editore, tak aj na konzole.

Technológie dneška

Demo taktiež ukazuje plnú silu už existujúcich technológií Unreal Enginu. Systém deštrukcie a fyziky Chaos a vizuálne efekty Niagara tak majú svetlú budúcnosť. Čo však nás fanúšikov príliš nepoteší je, že sa hier, na ktoré bude použitý nový Unreal Engine 5 tento rok nedočkáme.

Armáda kovových vojakov z tech dema

Aj napriek vydaniu PlayStation 5 a Xbox Series X, ktorý sa čoskoro dočkáme, je dátum vydania naplánovaný na neskoršie obdobie v roku 2021. Požiadavky  pre next-gen konzoly už zvláda aj momentálna verzia 4.25. Epic však týmto nechce uzatvoriť dvere pre UE4 úplne a plánuje možnosť prejdenia na nový engine hneď, ako bude dostupný.

Aj napriek neuveriteľnému tech demu sa však nemusíme tak rýchlo dočkať obrovských výsledkov. Potvrdilo sa to už aj u konkurencie u Unity, kedy sa hry dostali na úroveň videí Infiltrator či Adam až po niekoľkých rokoch. Ak ťa článok zaujal, celú správu o novinkách si môžeš prečítať na webe Unreal Enginu. Demo nám ukazuje budúcnosť next-gen hier, no tá nie je tak blízko, ako sa zdá.