Je prvý deň online Blizzconu a už teraz nám štúdio Blizzard ukázalo plno zaujímavých vecí a projektov. V tomto článku sa zameriame hlavne na Overwatch 2 a všetko zaujímavé, čo nám k nemu vývojári povedali a ukázali. To zahŕňa aj nové mapy, nových nepriateľov, skill tree, rework hrdinov, počasie na mapách a veľa ďalšieho. Postupne sa dostaneme ku všetkému tak, ako to bolo odprezentované na streame.
Mohlo by ťa zaujímať: Vše, co nám ukázal BlizzConline 2021!
Na akých nových miestach budeme bojovať?
Začíname predstavením nových PVP máp Rím a New York. Rímom sa výtvarný team skutočne predviedol. Tvrdia, že to je jeden z najkrajších kusov prostredia, aké v hre vytvorili. Jeden z ich členov sa kvôli nemu dokonca vybral do Talianska, aby načerpal jeho atmosféru a urobil tisíce fotiek. Pri tom, ako túto mapu ukazovali, sme počuli aj novú hudbu, ktorú do nej zrejme tiež zakomponovali.

Druhou spomínanou mapou je známy New York. Nájdeme na nej požiarnickú stanicu, obchody, metro, radnicu a mnoho ďalšieho. PVP máp je zrejme viac, ale neukázali žiadnu z nich. Hoci neskôr vraveli, že každá kampaňová misia bude mať svoju vlastnú. Obe tieto mapy pravdepodobne budú slúžiť na nový PVP mód Push, ktorý ukázali ešte minulý rok.
Ďalšie zlepšenie, na ktoré sa môžeme tešiť, je počasie. Túto novinku demonštrovali na egyptskej mape Anubis v podobe púštnej búrky. Na mape Hollywood zas ukázali striedanie dňa a noci. Tieto nové zmeny nazvali dynamický svet a uvidíme ich aj na zvyšných mapách, napríklad Necropolis, Dorado alebo Toronto.

Postavy prejdú drastickými zmenami!
V hre je aktuálne 2-2-2 systém výberu postáv. To znamená, že každý team by mal, čo sa rolí týka, byť vyvážený. Hoci to všetci vnímame pozitívne, je tu problém. Tankovia a healeri nie sú na hranie také zábavné, ako dps postavy. Dps hrdinovia sú rozmanitejší, akčnejší a zábavnejší. Blizzard o tomto probléme dobre vie, a preto prezentuje prijateľné riešenie.
V Overwatch 2 budú tankovia a aj healeri akčnejší. Tankovia budú prerobení, aby mohli byť rýchlejší. Už to nebudú len tie postavy, čo všetkých bránia ale budú schopné zabíjať vo veľkom. Túto zmenu prezentovali na postave Reinhardt. Po novom nebude mať len jeden Firestrike, ale dva, svoj Charge bude môcť prerušiť a lepšie s ním zabáčať. Tieto zmeny sú dosť drastické a nakoniec sa ich nemusíme dočkať až v takejto podobe.

Pasívne schopnosti majú v aktuálnej verzii hry len vyvolení. Na BlizzCone predviedli aj novinku, ktorou sú pasívne schopnosti rolí. Bude ju mať každá postava podľa toho, v ktorej kategórii sa nachádza.
Tankovia budú mať menší knockback, takže ich bude ťažšie zhodiť z mapy. Zároveň budú nepriateľom generovať ultimátnu schopnosť pomalšie. Dps hrdinovia sa budú hýbať rýchlejšie ako doteraz. To im poslúži hlavne pri flankovaní. Zmien sa dočkajú aj healeri, ktorým sa budú regenerovať životy, rovnako ako Mercy.
Čo všetko ešte prejde vylepšením?
Minulý rok sa vývojári na BlizzCone chválili novým enginom, takže vylepšia hrateľnosť, obsah, grafiku… Nechýba im niečo? Trúfam si povedať, že nie, lebo sa venujú aj zvuku. Na streame nám ukázali, ako nahrávali streľbu z rôznych zbraní a v rôznych prostrediach. Overwatch 2 bude mať teda aj nový zvukový systém. Detailami sa nechválili, ale zmeny nám ukázali v praxi.
Demonštrovali ich na postave Soldier 76, s ktorým strieľali na rôznych častiach mapy Route 66. Zmeny pri zvukoch boli len prvým krokom. Meniť sa bude aj trasenie obrazovky a veľa ďalších drobností.

Chceme nové postavy!
O nových hrdinoch toho veľa nevieme. Zatiaľ môžeme s istotou povedať, že do hry príde Sojourn. Je to jedna z vedúcich teamu Overwatch, pochádza z Kanady a je dabovaná herečkou Cherise Boothe. Jej meno zrejme referuje na Sojouner Truth, americkú bojovníčku za práva.
Do príbehu sa, po rozpade teamu, vrátila v Paríži. Vývojári nám o nej teraz odhalili viac detailov. Jej zbraňou bude railgun. Podľa záberov má dva typy streľby, podobne ako Baptiste. Hoci to nie je ľahké vyčítať zo záberov, jej prvý typ streľby bude ovplyvňovať poškodenie tej druhej. Trochu ako Symmetra, ktorej sa zvyšuje poškodenie zbrane, keď ju používa. Medzi hráčmi sa hovorí, že postáv práve tvoria viac, ale nasvedčuje tomu len málo vecí.
Mohlo by ťa zaujímať: Štúdia ukazuje, že tri štvrtiny hráčov trpí nespavosťou
Nové lokácie, misie a nápady
S mapami sme ešte neskončili, lebo doteraz sme sa venovali len tým na PVP. Mnohí ľudia sa domnievajú, že nový Overwatch bude len ako DLC. Toto ale Blizzard úplne odmieta. Zatiaľ je vidno, že to s novým dielom myslia vážne. Jeff Kaplan povedal, že: „Overwatch 2 bude pravý sequel.“ Hovoria aj, že misií majú v pláne skutočne veľa, možno stovky.

V novom diele si zahráme aj na starých mapách. Mnohé sa však dočkajú rozsiahlych zmien. Niektoré by mali dostať rozšírenie, aby neboli monotónne. V súvislosti s tým rozprávali aj o možnosti, kde by sa payload mohol náhodne rozhodnúť medzi dvoma trasami. To nám zároveň pomáha odhadnúť o aké veľké rozšírenia pôjde.
Predstavili aj nový druh misie s názvom Grab and Return. Hráči v ňom budú musieť zbierať po mape rôzne predmety a odniesť ich na stanovisko. Tento nový druh bude zároveň nútiť team rozdeliť sa. Ďalej pracujú s nápadmi, ktoré volajú Death Wall, Scavenger Hunt a Kill Quest. Death Wall sa na záberoch z hry v mnohom ponáša na steny v battle royale hrách.
Skill tree a noví nepriatelia
Už minulý rok sme videli skill tree. Ten je posunutý o niečo ďalej a je rozdelený na 3 časti. Zasahovať bude iba do kampane a misií. Každá postava ich má niekoľko, vďaka čomu si každý bude môcť namixovať presne to, čo potrebuje. Ukázali nám aj ich nové vlastnosti. Vývojári sa pri nich odviazali z reťaze, ale viac sa im zrejme vo vývoji budú venovať neskôr.

V Blizzarde vedia, že boj s nepriateľmi v prvom diele nebol taký zábavný a napínavý. Preto na nich tvrdo pracujú a rozvíjajú ich. Aj tak nám ukázali, koľko nepriateľských typov už vytvorili. Sú nimi napríklad Breacher, ktorý nesie veľkú bombu a snaží sa ňou zničiť objective.
Ďalej ukázali malých robotov Slicers, ktorí sa vo videu vysekali zo steny budovy a následne vo veľkom počte zaútočili. Potom ukázali drona hádžuceho bomby so smrtiacim dymom. Posledným je Puller, ten svoju obeť pritiahne k sebe a hneď na to zabije.
Prepracovaní budú aj elitný nepriatelia. Už to nebudú obyčajní roboti s väčším poškodením. Odteraz budú mať vlastné schopnosti, streľbu atď. Prerobená je pri nich aj fyzika. Poškodení budú tam, kde ich trafíš. Ak ich zabiješ, ich letiace telá budú spôsobovať poškodenie.
Sequel a všetko, čo k nemu patrí
Výzor všetkých hrdinov sa zmení. Šéf dizajnérskeho teamu na streame rozprával aj o tom, ako prerábali známe postavy. Niekoľko z nich nám aj ukázal. Sú nimi McCree, Pharah, Widowmaker a Reaper. Všetci z nich vyzerajú skvelo a zmena im pristane, hoci Pharah vyzerá takmer rovnako. Nechali jej totiž pôvodné farby.




Jeden z hlavných trhákov je príbeh. Hoci nemám dojem, že ten pôvodný sa už skončil. Kampaň bude tvoriť dôležitú časť hry. Každý level bude mať svoju cinematic scénu a aj obrovskú mapu, urobenú na mieru. Zábery nám ukázali aj pár spoilerov, kde bojovali Genji a Zenyatta proti Widowmaker a Sombre. Osobne ma prekvapilo, že tam Zenyatta nelieta ale chodí. Bude aj toto jedna z nových zmien?
Neskôr sa nám odhalil robot Bastion, ktorý sa k teamu zrejme pridá, lebo hoci v prvom diele bol, objavil sa na strane omnicov. Zatiaľ vieme, že nás príbeh zavedie aj do Toronta a Ázie (zrejme India alebo Thajsko). Ďalej sme mohli vidieť aj Torbjornovu dielňu.
V takmer 40 minútovej prezentácii sme toho mohli vidieť naozaj veľa. Bol to prvý deň BlizzConu a videli sme veľa nových vecí po všetkých stránkach. Kameň nezostal na kameni. A ak si sa doteraz netešil na nový Overwatch, tak teraz by si naozaj mal.