Netflix nám letos kromě několika seriálů nabídl také parádní Vyproštění (Extraction) s Chrisem Hemsworthem v hlavní roli, které si v mnoha ohledech bralo inspiraci ze série s Johnem Wickem. Své diváky si však našlo a recenze byly vcelku pozitivní. Minulý týdeny 10.7. streamovací společnost uvolnila další akční film s originálním nápadem, tentokrát s názvem The Old Guard, v českém znění Old Guard: Nesmrtelní. Parta nesmrtelných, záhadných a nestárnoucích vojáků v čele s Charlize Theron chrání svět před nebezpečím již stovky let. Podařilo se Netflixu natočit další parádní akční film, který si získá divácký zájem nebo jde jen o další nesmyslný propadák s lacinými efekty a inferiorní zápletkou?

Mohlo by tě zajímat: 10 najlepších filmových trilógií, ktoré proste musíš vidieť!

Nestárnoucí garda ztrácí potenciál

Film nás uvede do dějové linie několika vojáků, kteří po mnoha staletí chrání lidstvo. Nestárnoucí hrdinové jsou nesmrtelní, avšak, i když nemohou zemřít, neznamená to, že necítí bolest. Z počátku snímku se nám dostane pohled do minulosti za pomocí několika flashbacků ústředních hrdinů, avšak z toho rychle sejde a po zbytek filmu se některým z postav dostává velmi málo prostoru. Ze slibného a krví nasáklého začátku, kdy se partička vojáků dostává do střetu s několika ozbrojenci, se stává slabší odvar s přímočarou zápletkou, kdy každou další minutou ztrácí snímek svůj potenciál.

Soubojové chuťovky

Akční frekvence a choreografie jednotlivých soubojů jsou na slušné úrovni, avšak sem tam nadělá neplechu kamera, kdy dojde na nevyžádaný střih, který je naopak na škodu a člověk si danou scénu nedokáže vychutnat naplno. Ačkoli jde o akčňák, velmi mě mrzí, že ve filmu, dlouhém více jak 2 hodiny, je akce přemálo, ve srovnání s takovým Johnem Wickem, který brutálními scénami a akcí nasáklými frekvencemi doslova přetékal. Když už ale na podobné scény dojde, tak obsahují nejen dobré choreografické prvky, ale také spoustu krve a brutality. Ostatně, co bychom jiného čekali od podobně laděných filmů. Připomínám, že hlavní hrdinové jsou nesmrtelní, čili sebevětší zranění je nezabije a o to více se na nich mohli tvůrci pořádně vyřádit.