Populárna stolová roleplayová hra Dungeons and Dragons, prípadne po našom “Dračí doupě”, sa v pop-kultúre objavuje asi všade. Sám som sa nechal uniesť týmto fenoménom a každý štvrtok sedím za (zatiaľ) virtuálnym stolom a hádžem viacstennými kockami. Titul D&D Dark Alliance je však presný opak, viac ti už povie táto recenzia.

Spoločný iba názov

Ak by si náhodou nevedel, čo vôbec Dark Alliance je, tak ide o hack and slash looter zasadený do fantastického sveta Forgotten Realms, konkrétne do Icewind Dale. Spoločný je však iba názov.

Čekni v našom obchode všetky tie najlepšie hack and slash hry

Na rozdiel od stolovej hry tu však prvky roleplayu budeš hľadať márne. Jediné, čo v tomto titule robíš, je naozaj iba combat. A aj ten je opäť odlišný od toho pôvodného, čo však nie je až taký problém. I keď som fanúšikom viac-kolového boja, ani tento, kedy môžu útočiť všetci naraz, mi neprekáža.

Bruenor Battlehammer

S nálepkou D&D samozrejme prichádzajú aj populárni hrdinovia R.A. Salvatoreho a jeho knižiek. Hrať tak môžeš napríklad za temného elfa Driztta Do’Urdena, kráľa Bruenora Battlehammera, jeho adopotovanú dcéru Catti-brie a barbariana Wulfgara. Tu však výber postáv končí. Podľa môjho názoru D&D je práve o tvorbe vlastného charakteru a hrania za neho, nie za predvytvorené postavy. Túto možnosť však Tuque Games nepridali.

Mohlo by sa ti páčiť: TOP 15 – Najlepšie single-player RPG hry na PC!

Dokonca aj pár nepriateľov je mi neznámych. Niektorí sa objavujú iba v knižkách, prípadne v starších či neoficiálnych verziách stolovej hry. Vykreslenie samotných postáv nie je vôbec zlé a možnosť úpravy ich výbavy sa mi páči, predovšetkým to, že skiny nestoja reálne peniaze a sú naozaj lacné. Nový vzhľad však nie je až taký drastický. Väčšinou išlo iba o nový vzor na plášti či na zbroji.

Drizzt Do'Urden

Zábava na 30 minút

Táto recenzia na Dark Alliance by takmer ani nevznikla, ak by som hru nemusel dohrať. Po prvých 30 minútach som si uvedomil, že pravdepodobne bude celá hra o tom istom. Vyber si level, zabi goblinov alebo iných slabších nepriateľov, potom zabi mini-bossov, opäť zmasakruj ďalšiu hordu nepriateľov a nakoniec boss fight, pri ktorom stratíš nervy. Titul taktiež priebežne nezaznamenáva tvoj postup, čiže celú jednu úroveň musíš prejsť na jedno sedenie. Po asi hodine hrania ma hra úplne prestala baviť a nepomohli tomu ani vylepšené útoky či nové schopnosti.

Prečítaj si: 10 nejtěžších bossů ze Zaklínače 3 a jak je porazit

Možno by stačilo iba nejaké ozvláštnenie. Dark Alliance neponúka v čase, kedy vzniká táto recenzia, žiadne prvky stealthu. Pritom to nie je koncept, ktorý by sa do hry nehodil. Práve naopak, Driztt ako ranger by si zaslúžil svoju mágiu využiť aj pri niečom inom, než pri útokoch. Puzzles boli taktiež celkom jednoduché a pri ani jednom som sa nepotrápil na toľko, aby mi robil problém. Za odmenu som si mohol vylepšiť jeden alebo dva z atribútov postavy.

Boss fight

K celej nude, či naopak k frustrácii, nedopomáha ani obtiažnosť hry. Ani na tej najvyššej možnosti mi titul neprišiel vôbec náročný, to sa však zmenilo pri spomínaných frustrujúcich boss fightoch. Nepriatelia majú až príliš veľa útokov, ktoré ťa buď zmrazia, znehybnia alebo jednoducho položia na zem.

Mohlo by ťa zaujímať: Recenze – Days Gone na PC

Tvojej postave potom trvá až neuveriteľne dlho, kým sa postaví a kým ju budeš môcť opäť začať ovládať. Ak sa teda do tej časti dostaneš. Vo väčšine prípadov sa na mňa valila opäť ďalšia vlna útokov, ktoré ma znehybnili. Stáť na jednom mieste bez možnosti pohybu polovicu boss fightu teda nie je veľká zábava.

Rýchly Ranger Drizzt Do'Urden

Bugy, bugy a ešte viac bugov

Ani táto recenzia na Dark Alliance nezabúda na bugy. Verzia hry, ktorú som mal k dispozícii, obsahovala nespočetné množstvo chýb. Väčšinu času som sa cítil, že hrám nejaké nedokončené demo a nie plnohodnotnú hru. Po zabití nepriatelia odleteli náhodným smerom do vzduchu, z času na čas začali útočiť sami na seba a občas si hráčsku postavu ani nevšimli. Útoky na diaľku často vôbec nefungovali a musel som niekoľkokrát stlačiť príslušnú klávesu na to, aby som vôbec vystrelil z luku.

Mohlo by ťa zaujímať: Oficiální Skyrim deskovka je v přípravě!

Multiplayer v čase testovania vôbec nefungoval, avšak môj odhad je, že s predbežným prístupom ešte neboli spustené servery alebo nikto nevyhľadával rýchlu hru. Ten som teda nebol schopný si vyskúšať. Dark Alliance však zatiaľ nedovoľuje hrať 4 hráčom za rovnaké postavy. To by sa vraj malo časom zmeniť. Veľa ľudí taktiež už stihlo upozorniť na pravidelné odpájanie z hier a iné problémy s pripojením.

Poznámka: Vývojári v ich prvom patchi už opravili niekoľko bugov a taktiež upravili úroveň náročnosti.

Goblinoidi

Chytľavý combo systém

Čo ma však na hre bavilo bolo útočenie. Kombinovať rôzne útoky, s postupom času pridávať ďalšie manévre, a následne ich v hre využiť bola celkom zábava. Za necelých 30 sekúnd som tak bol schopný sám vyradiť jeden celý tábor nepriateľov. A síce som len pri tom stláčal pravé a ľavé tlačidlo na myši, moja detská radosť prekvitala v momentoch, keď som mohol nejedno monštrum napichať na dvojicu Drizztových šavlí či rozdrviť ho s Wulfgarovým kladivom.