Extrémne športy sú veľmi obľúbenou témou herných vývojárov. Popularitu však majú aj u hráčov, najmä staršie tituly ako SSX Tricky, Skate alebo Tony Hawk’s Pro Skater valcovali rôzne rebríčky. Svoje šťastie skúsil v roku 2016 aj Ubisoft s titulom Steep, no moc slávy si nevybojoval. Teraz nám však ukazuje svoj 2. pokus. To, aký je titul Riders Republic, ti povie dnešná recenzia.

Hra bola recenzovaná na PC počas skúšobného obdobia a po oficiálnom vydaní.

Krycie meno pre Steep 2

Na prvý pohľad si si možno aj ty povedal, že Riders Republic je iba pokračovanie Steepu, to však nie je úplná pravda. Aj keď sú obe hry takmer identické (s adíciou bicyklov u novšieho titulu), tak som nemal osobne pocit, že by som hral rovnakú hru. Práve naopak, je skutočne pozoruhodné ako dokázal Ubisoft tento titul znovu oživiť. Či už je to spojením rôznorodých lokácii do jedného sveta alebo samotnou prezentáciou extrémnych športov s pomocou vymyslenej televízie Ridge TV, Riders Republic boduje tam, kde to Steep nedokázal.

Mohlo by ťa zaujímať: 5 tipov, ako zvýšiť FPS v hrách cez lepšie nastavenia!

Tým však nechcem povedať, že sa jedná o niečo revolučné, pretože to by nebola pravda. Nie všetko je totižto také dokonalé, ako by sme si hráči predstavovali.

Ako príklad uvediem robenie trikov, ktorým chýba trochu šťavy. To však môžeš trochu anulovať s použitím druhej možnosti ovládania, ktorá je na tento štýl jazdenia určená. Tým pádom však strácaš kontrolu nad kamerou, čo nie každému (vrátane mňa) vyhovuje.

Riders Republic je kopa šialenstva

Veľký svet národných parkov

Ubisoft a veľké otvorené svety sú neodlúčiteľná dvojica, čo sa v posledných rokoch potvrdzuje. Inak tomu nie je ani v Riders Republic a nezabúda na to ani táto recenzia. Ako som už spomenul, spojenie viacerých národných parkov do jedného veľkého celku je skvelý nápad. Klasicky sa mapa postupne odkrýva, je na nej rozmiestnených niekoľko easter-eggov a iných predmetov/lokácií na objavenie. Prostredie je živé a ani len také potulovanie nie je nudou.

Prečítaj si aj: God of War: Prečo Kratos opustil Grécko a odišiel na sever?

Konečnú atmosféru dotvára soundtrack, ktorý hre veľmi sedí. V pozadí môžeme počuť niekoľko populárnych pesničiek, ktoré sme mohli počuť v rádiách alebo aj v iných hrách ako FIFA či Need for Speed. Ak však vytváraš obsah a potrebuješ sa vyhnúť licenčným problémom s použitím copyright pesničiek, Riders Republic ponúka aj nastavanie určené pre stremerov, ktoré ich nahradí a vyradí.

Mapa Riders Republic je obrovská!

Športy na hrane

Poďme však k samotným športom. Tým najhlavnejším je jednoznačne jazdenie na bicykloch. Okrem toho, že na nich začínaš, tak na nich odjazdíš väčšinu času. Táto novinka je doslova hlavnou hviezdou večera a veľmi ma bavila počas hrania. Či už to bolo robenie trikov alebo bezhlavé spúšťanie sa dole z kopca, celkový zážitok je veľmi príjemný, no hlavne zábavný. Mechaniky sú taktiež veľmi dobre spracované, počnúc so systémom šprintovania a končiac spomínanými trikmi.

Pozri sa aj na: Xbox chce začít vytvářet singleplayerové herní trháky jako Sony!

Čo sa zimných športov týka, tak sú tiež fajn, aj keď sa veľa nezmenilo od Steepu. Arkádové ovládanie a nie práve najreálnejšia fyzika nemusia byť pre každého. To však až toľko nevadí, keďže práve na tomto Riders Republic stavia – na šialenosti a na nie úplnej reálnosti.

Opäť tak máme k dispozícii snowboarding a lyže, prípadne pre rýchlejšiu prepravu môžeš využiť aj snežný skúter. V tomto prípade by sa mi páčilo, keby s ním dokážem spraviť tiež nejaké triky.

Raketové lyže v Riders Republic

Prvé väčšie mínusletecké športy. Tu sú arkádové vlastnosti hry o dosť zreteľnejšie než pri ostatných aktivitách. A úprimne povedané, nebavili ma toľko, ako iné súčasti hry. Predovšetkým lietanie s pomocou raketových krídiel je veľmi nezáživné a preto som túto časť kariéry toľko nehral. Wingsuit a paraglide nie sú na tom tak zle, avšak nie je zo žiadna sláva.

Hviezdne eventy

Kde však hra opäť exceluje sú eventy – obrovský ťahúň a chrbtová kosť titulu. Či už sú to šialené preteky s viac ako 50 hráčmi alebo rôzne súťaže v trikoch, či v rozvážaní pizze na bajkoch, takmer každý jeden som si užil. Ani na vyšších obťažnostiach som však nemal pocit, že sa nejedná o nič neprekonateľné a pomerne často som vyhrával, prípadne skončil za niekým s lepším vybavením. Niektoré trate však boli poriadnou výzvou a neraz som preteky reštartoval, aby som získal extra hviezdičky.

Mohlo by sa ti páčiť: TOP 15 – Nejsilnejší bytosti ze světa Harryho Pottera!

A tým sa dostávam k progresu. Hra ma do ničoho netlačila, a to sa mi celkom páčilo. Keď som zrovna nemal chuť na ďalší postup a len tak som si chcel prezrieť krásu sekvojí, tak som si vybral bicykel a šiel. Žiadne otravné telefonáty, upozornenia, či misie, na ktoré musíš ísť. Tým pádom bolo iba na mne, kedy sa rozhodnem zúčastniť ďalších pretokov a stúpať ďalej v kariére.

Recenzia na Riders Republic si pochvaľuje kameru z prvej osoby

Nedokonalý zážitok

A aká by to bola recenzia, keby sme nenarazili na bugy. Pár z nich mi z času na čas liezlo pekne na nervy, predovšetkým keď som sa zasekol v strome alebo v horšom prípade v skale. Taktiež mi vadila chyba, kedy sa hráč úplne nenačítal pri výmene športov. Načítavanie by taktiež mohlo byť svižnejšie, rovnako ako aj pustenie hráča späť k ovládaniu po pretekoch. Nezachraňujú to ani zatiaľ chabé možnosti úpravy svojej postavy a výbavy. Väčšinu z problémov však vývojári už zaregistrovali a postupne ich opravujú.

Nezabudni sa pozrieť aj na: TOP 10 – Najlepšie závodné hry na PC, ktoré si môžeš zahrať!

Kameňom úrazu sú aj dialógy, ktoré sú… no, jednoducho strašné. Za hrou stojí francúzske krídlo Ubisoft Annecy a obávam sa, že niektoré vtipy stratili svoje čaro po preložení scenáru. NPC postavy taktiež moc vtipnej kaše nepojedli, čo sa odráža počas sprevádzania tutoriálom a telefonátoch, ktorými ti radia, čo ďalej. Niektoré scény boli až tak nevtipné, že mi prišlo ľúto dabérov, ktorí im museli zapožičať svoj hlas.

Recenzia na Riders Republic

Čo teda treba na záver dodať? Riders Republic veľmi milo prekvapil. A síce ide o koncept, ktorý sme od Ubisoftu už videli, hra má úplne inú atmosféru. A tú som si náramne užil, aj napriek niektorým nedostatkom. Nečakajte nič revolučné či nevídané, práve naopak – klasické extrémne športy dostali príjemné spracovanie, v ktorom si svoj štýl nájde asi každý.