Neďaleká vojna sa odohráva už takmer rok a Rusko stále hľadá cesty, ako sa vyrovnať so sankciami. Ešte v polovici minulého roka si chcelo vytvoriť vlastný národný herný engine. Krajina sa totiž bála obmedzení, ktoré by jej nedovoľovali využívať Unreal Engine a Unity. Od spomínaných plánov sa však napokon upustilo, no herný priemysel neupadol do zabudnutia.

Prečítaj si: Kto bude ďalší James Bond? Toto je 5 hercov, ktorí by sa na to hodili!

V štáte sa totiž stretli predstavitelia branže s vyslancami Ministerstva pre digitálny vývoj. Boli spomenuté 3 možné čiastky, ktoré by sa do priemyslu mohli investovať. K jednotlivým obnosom peňazí bol tiež vynesený verdikt, čomu všetkému by napomohli. Posledný znie veru odvážne.

  • 7 miliárd dolárov – suma by do roku 2030 vyzdvihla Rusko medzi TOP 20 krajín herného priemyslu
  • 20 miliárd dolárov – krajina by sa stala prelomovou v hernej branži
  • 50 miliárd dolárov – vďaka takejto čiastke by sa celosvetový pohľad na Rusko ako štát zmenil (v pozitívnom zmysle slova)

Na základe webu Kommersant sa na stretnutí preberala celková budúcnosť krajiny v hernom priemysle. Najpozoruhodnejšie je, že sa použil výraz „ruské Elecronic Arts“. Jeho úlohou by bolo prinášať vývoj vysoko kvalitných ruských titulov. Neskôr bol pomyselný národný herný gigant pomenovaný predbežným názvom Rosgame.

Mohlo by ťa zaujímať: Epic musí zaplatiť pokutu vo výške 520 miliónov dolárov!

Na papieri to vyzerá zaujímavo a zároveň je pomerne pravdepodobné, že plán na papieri aj ostane. Ruský minister pre adekvátne odvetvie totiž vyslovil, že neboli prijaté žiadne rozhodnutia. Taktiež je otázne, odkiaľ by peniaze do branže tiekli. Najskôr by sa musel nájsť majetný investor. Počas vojny a s toľkými ekonomickými sankciami je totiž veľmi malá šanca, že by štát investoval takúto čiastku práve do herného priemyslu.