Dve najväčšie herné spoločnosti sa snažia nájsť nové spôsoby, ako implementovať reklamy do nadchádzajúcich hier. Obe firmy zvažujú viaceré druhy zobrazenia a využitia reklám, ktoré by však nemali priamo narúšať priebeh a zasadenie hry.

Prečítaj si tiež: Toto je 15 skvělých her s českým dabingem!

Ako to vidí Microsoft?

Xbox zvažuje zvýšiť zobrazenie reklám vo free to play tituloch alebo umiestňovanie reklám na billboardy či iné vhodné plochy v hrách ako napríklad Forza Horizon 5, na ktorých by sa zobrazovali produkty a služby z reálneho sveta. Všetok zisk z týchto reklám však spoločnosť plánuje rozdeliť medzi vývojárov hry a reklamnú spoločnosť.

in game ads

Na presnejšie cielenie týchto reklám by Microsoft využíval dáta z prehliadača Bing alebo iných softvérov, ktoré služba vlastní a prevádzkuje. Naskýta sa teda otázka, do akej miery by boli brané napríklad dáta počas používania PC s operačným systémom Windows.

Čo na to Sony?

PlayStation na druhú stranu zvažuje okrem reklám na billboardoch aj rôzne video-reklamy, za ktoré by hráči po pozretí dostávali odmeny vo forme hernej meny, itemov alebo skinov. Niečo také, ako poznáš z mobilných hier.

Mohlo by ťa zaujímať: Podobné knihy ako Zaklínač pre fanúšikov Geralta!

Takýto monetizačný systém má povzbudiť vývojárov k zvýšenej tvorbe free to play titulov. Viac možností speňaženia obsahu by znamenalo vyššie zisky pre tím vývojárov a väčšiu ochotu z ich strany prinášať lepší obsah v hre.

reklama v hrach

Aj keď sa Microsoft rozhodol, že zisky z reklám prijímať nebude, Sony sa v tomto ohľade stále ešte rozhoduje. V každom prípade má Sony obmedzenejší prístup k osobným dátam užívateľov než Microsoft, a cielenie reklám nemusí byť najpresnejšie.

Odporúčame: Najlepšie kriminálne seriály, ktoré ťa udržia v napätí!

Akým spôsobom teda obe štúdiá nakoniec zakomponujú reklamy do nových titulov ešte nie je jasné. V každom prípade je už takmer isté, že tieto reklamy skôr či neskôr prídu. Obe firmy by mali nové reklamné programy spustiť koncom roka 2022.