Dátum 6. 10. 2010 sa navždy zapísal do histórie ako deň, ktorý sociálne siete pozdvihol na úplne inú úroveň. V tento deň bol v App Store prvýkrát sprístupnený Instagram a o necelé dva roky zavítal aj na Google Play. Vedel si ale, že dnešný Instagram nie je to, čo chceli jeho zakladatelia vytvoriť? Zdá sa, že z jeho vývoja sú skôr smutní, ako nadšení.

Mohlo by ťa zaujímať: Zuckerberg hrozí, že zakáže Facebook a Instagram v Evropě!

Instagram si od svojho zrodenia prešiel niekoľkými väčšími aktualizáciami a každá priniesla nové a nové funkcie. Kevin Systrom, spoluzakladateľ Instagramu, v nedávnom rozhovore s reportérkou Karou Swisherovou ľútostivo priznal, že je sklamaný z toho, čo sa z aplikácie stalo.

Vysoká obľúbenosť appky spôsobila, že prostredie, v ktorom si mohol zdieľať fotografie s rodinou a priateľmi, sa stalo až príliš komerčným. V dnešnej digitálnej dobe sa objavujú samé sponzorované príspevky a reklamy, z čoho profitujú predovšetkým influenceri a spoločnosť Meta.

Prečítaj si tiež: NFT už čoskoro prídu aj na Instagram, tvrdí Mark Zuckerberg

„Mrzí ma, že sa z Instagramu stalo trhovisko, kde je čoraz viac plateného obsahu a čoraz viac reklám. Všetko sa sústredí len na ľudí, ktorí žijú očividne úžasné životy bez hraníc, robia tie najkrajšie a najlepšie veci, jedia to najluxusnejšie jedlo, sú dokonalí, a nosia to najlepšie a najštýlovejšie oblečenie. Vytvára sa tak falošná predstava toho, že žijeme skutočné životy. Pre mna to už nie je ten Instagram, s ktorým sme začali.“ Sklamane hovorí Kevin Systrom.