Kreatívna Minecraft komunita nám predstavila už mnoho majestátnych serverov. Jedným z najveľkolepejších je Minecraft Middle-Earth. Projekt prináša fiktívny svet spisovateľa J.R.R. Tolkiena do prostredia tejto hry. Na obrovskom serveri sa môžeš prechádzať Krajom hobitov, obdivovať elfský Rivendell alebo sa ponoriť do hlbín Morie. Uvidíš tu aj mnoho častí Stredozeme, ktoré na filmovom plátne neboli odhalené.   

Začiatky boli ťažké

Zakladateľ servera, Nicky Vermeersch, známy ako q220, na Pánovi prsteňov v podstate vyrastal. Jeho myšlienka vybudovať Stredozem v Minecrafte sa mnohým ďalším hráčom pozdávala. Netrvalo dlho a v októbri 2020 začali v celkom solídnom počte tvoriť Stredozem. Prvotne budovali jednoduché oblasti, ako Hobbiton alebo Bree.

Po publikovaní screenshotov na fórach sa do projektu začalo začleňovať čoraz viac ľudí. Minecraft bol však vtedy ešte len v plienkach, čo výrazne sťažovalo situáciu. Team hráčov totiž nemal k dispozícii žiadne tooly zľahčujúce výstavbu. Nástroje ako Dynmap alebo WorldPainter sú dnes už samozrejmosťou a výrazne zjednodušujú stavanie budov a lokácií. V tej dobe hráči nič také nepoznali a podľa slov Vermeerscha bola prvotná výstavba bez toolov celkom chaotická. Hráči boli nútení behať dookola, počítať bloky a dosť improvizovať.

Výstavba hobitích nôr bola ešte celkom ľahká, no trebárs postaviť most vyžadovalo veľmi veľa úsilia a trpezlivosti. Moderné projekty v Minecrafte vznikajú na plochej prázdnej mape, no Stredozem bola nútená začat na rozmanitom survival serveri. Keď sa na mieste, na ktorom mal stáť les, nachádzala hora, trebalo ju vlastnoručne zničiť, čo vyžadovalo veľa námahy a času.

Mohlo by ťa zaujímať: Amatéri pracujú na remaku legendárnej stratégie Battle for Middle-Earth!

Ako prebieha výstavba?

Počas 10 rokov sa team pracujúci na Stredozemi rozrástol na 300 členov s rôznymi pracovnými pozíciami. Všetci aktívne budujú a podporujú server, keďže na Stredozemi je ešte stále hromada práce. Najvýznamnejšie stavby budujú výhradne veteráni a najšikovnejší stavitelia. Nasleduje akási súťaž v budovaní, do ktorej sa môžu zapojiť viac-menej všetci. Organizuje sa v prázdnom svete.

Hráči dostanú za úlohu napríklad vypracovať predlohy domov v nejakom meste. Vermeersch a jeho pobočníci následne zo stavieb vyberú architektúru, ktorá sa použije v Stredozemi. Team sa riadi najmä opismi krajiny z kníh, no keď bola niektorá z lokácií ukázaná vo filmoch, tak sa ňou značne inšpirujú. Stredozem je však dosť veľká a mnoho miest nie je dôsledne opísaných ani v knihách. Tu sa v najväčšej miere ukáže fantázia staviteľov.

Dobrým príkladom je južné kráľovstvo Gondor. Filmy nám z Gondoru ukázali len ruiny OsgiliathuMinas Tirithu. Južné kráľovstvo je však oveľa väčšie a má ďalšie zaujímavé miesta, ako napríklad prístavné mestá Pelargir, či Dol Amroth. Tieto mestá v hre obsahujú kopu ručne stavaných domov a majú svoju unikátnu architektúru.

Milý EasterEgg

Na spawn pointe servera v Hobbitone uvidíš na zemi stopy. Keď sa po nich rozhodneš vykročiť, zavedú ťa presnými chodníčkami, akými šlo aj Spoločenstvo Prsteňa. Stopy sa však rozvetvujú, a to presne na miestach, kde sa Spoločenstvo rozdelilo. Prejsť celú trasu ti potrvá približne neuveriteľných 10 hodín! Svet má totiž v súčasnosti okolo 870 kilometrov štvorcových.

Myslím, že sa z týchto údajov dá jasne vyčítať ohromnosť Stredozeme v Minecrafte. Team pracujúci na svete ani po 10 rokoch nespomaľuje a odhodlanie dokončiť projekt mu nechýba. Server si môžeš stiahnuť zdarma a členom teamu určite pomôže, ak ich podporíš menším donatom. Taktiež sa kľudne pripoj na ich discord server.

Minecraft je prakticky hrou neobmedzených možností. Mali sme tu možnosť vidieť už nespočetne veľa vtipných vecí (Někdo předělal úvodní scénu Shreka v Minecraftu) či veľkolepých stavieb a svetov. Ktovie, čo všetko ešte kreatívni hráči v tejto hre zhmotnia behom nasledujúcich rokov.