Bez menšieho zaváhania si môžeme povedať, že svetový šampionát v hre Fortnite bol obrovským úspechom. Epic Games taktiež potvrdilo, že tento turnaj zaznamenal rekordný počet divákov. Jeho nedeľné sólo finále sledovalo neuveriteľných 2,3 milióna ľudí. Toto množstvo sa ale vypočítalo iba z YouTubeTwitchu, to znamená, že číslo bolo zaiste o dosť väčšie. Čo sa ale môžu klasické športy učiť od tých elektronických?

fortnite world cup

Ako prebiehal jeden z najväčších šampionátov?

Aj keď popularita hry Fortnite za rok 2018 jemne poklesla, stále sa radí medzi jednu z najväčších online hier sveta. Hralo ju niečo cez 250 miliónov hráčov, čo je vcelku veľké číslo. Zaiste mu ale dopomáhajú spomínané streamovacie platformy a influenceri, ktorí vedú svojich fanúšikov práve k tejto hre. Svetový šampionát sa takisto zameriaval najmä na divákov a pôžitku zo sledovania diania. V piatok sa na milióny obrazoviek vysielal turnaj v creative móde, ktorý ľudí svojou zábavou pripravil na úžasný víkend. V sobotu a nedeľu svoje miesto zaujali sólo a duo hry, ktorých bolo v jednom dni 6. To znamená, že na každý deň boli pre fanúšikov nachystané 4 hodiny zážitku zo sledovania.

fortnite world cup winners

Takto vzrastie popularita e-športu

Turnaj si takisto zodpovedne pripravil akčný stream, ktorý bol vedený profesionálnymi komentátormi. Taktiež si vedenie dalo záležať s replaymi, ktoré nemali jedinú chybu. Nie je teda prekvapením, že e-športové zápasy sledovalo za rok 2018 viac než 380 miliónov divákov. Podľa odhadov stránky Newzoo by sa tento počet mal v roku 2021 vyšplhať na 550 miliónov, čo už je nezanedbateľné číslo. Samozrejme najväčšie počty vytvárajú hry ako Fortnite, Counter-Strike a League of Legends.

worlds 2018

V čom robia športy chybu?

Asi najväčším faktorom sledovanosti bude práve sloboda výberu v platformách. Tradičné športy robia veľkú chybu v tom, že svoje vysielania dávajú na platené stanice, čo odrádza množstvo potencionálnych divákov. U e-športu je výhoda to, že si môžeš zápas pustiť zadarmo na stránkach, ako napríklad YouTube, Twitch, Mixer a iné. To znamená, že ľudia nemusia vrážať svoje peniaze do niečoho, čo ich po piatich minútach prestane baviť. Tento systém tak privádza do sveta elektronických športov množstvo nových divákov.

youtube

Dnešná generácia to vníma inak

Okrem toho mal šampionát vo Fortnite príjemnú interakciu s divákmi cez sociálne siete. Ľudia tak vďaka hashtagom mohli hlasovať víťaza ďalšieho zápasu. Dnes je známe, že si mladá generácia radšej pustí vysielanie cez internet, nie televíziu. Taktiež si radšej novinky zo sveta športu zisťujú vďaka sociálnym sieťam a rekapituláciám na službe YouTube.

bugha won

Výborným príkladom toho, ako by to tradičné športy mali robiť boli majstrovstvá sveta v ženskom futbale. Niekoľko teamov bolo vyložene zaneprázdnených kvôli tomu, že na sociálne siete neustále zdieľali videá zo zápasov a komunikovali s fanúšikmi. Dnes je to zaiste nevyhnutná záležitosť, ktorá napomáha ku popularite športu. Je ale smutné, že si ju veľká časť športov stále nevšimla.