Najväčšia streamovacia platforma na svete zarába očividne málo peňazí, a tak sa rozhodli pritvrdiť na užívateľov aj tvorcov. Ich nový plán je zvýšiť počet reklám nielen za začiatku, ale hlavne počas vysielania.

Okrem toho chcú tvorcom osekať príjmy od všetkých typov odberateľov. Aktuálne streamer obdrží 50% podielu z Tier 1 odberu ($2.49), 60% z Tier 2 odberu ($5,99) a 70% z Tier 3 odberu ($17,49). Po novom update by podiely zo všetkých druhov odberu klesli na 50%.

Mohlo by ťa zaujímať: Twitch používa dvojaký meter na sexistické názvy streamov

Streameri však z reklám nezarobia toľko peňazí a väčšinou sú odkázaní na príjmy z týchto odberov alebo donácií. Priemerne totiž bežný streamer zarobí približne $5 za 1000 impresií, ak mu beží minútová reklama, a to nie je nič svetoborné.

twitch peniaze

Ak Twitch bude tlačiť viac na reklamy, diváci nebudú mať záujem sledovať neustále sa prerušujúci program a prejdú na inú streamerskú službu. Streameri taktiež nebudú mať dôvod vysielať na Twitchi, ak im platforma plánuje odseknúť značnú časť zárobkov a zároveň zaviesť zmeny, ktoré budú narúšať interakciu medzi nimi a divákmi.

Prečítaj si tiež: Hry neboli kedysi lepšie, iba mali menej bullshitu

„To je ale vtip. Zhoršia to pre všetkých okrem samotného Twitchu,“ komentuje situáciu youtuber a streamer JackSepticEye, ktorý je dlhoročným partnerom služby a má viac ako 3 milióny followerov. Stovky ďalších tvorcov sa taktiež búria voči týmto zmenám.

Dúfajme, že ak sa zoskupia užívatelia aj tvorcovia, tak sa Twitch rozhodne túto zmenu ešte dôkladne zvážiť. Jediné pozitívum z ich plánovaných úprav však spočíva v ukončení exkluzivity na platforme. To znamená, že streameri už nebudú nútení vysielať výhradne iba na Twitchi a zábery zo streamu budú môcť skôr uverejňovať aj na YouTube či iné video-platformy.