Ak si hral legendárny Skyrim, tak si určite dobre pamätáš na ikonické intro. Z ničoho nič sa zmätený prebudíš vo voze a počúvaš slová: „Hey, you. You’re finally awake.“ Hovorí ti ich bandita, čo neveští nič dobré a po chvíli zisťuješ, že čoskoro pravdepodobne budeš o hlavu kratší. Jeden z vývojárov Bethesdy sa na svojom Twitteri nedávno podelil o tom, aké patálie zažili počas tvorby tejto úvodnej scény.

Problémové intro

Nate Purkeypile, ktorý okrem Skyrimu pracoval aj na sérii Fallout, pozná túto scénu naspamäť spredu aj zozadu. Dôvodom sú práve problémy, ktoré s ňou zažívali. Voz totiž nemal koľajnice, po ktorých musel ísť, no bol nasimulovaný. Vďaka tomu ho mohlo z jeho cesty vyhodiť viac-menej čokoľvek. Podľa slov vývojára by stačilo, keby niekto umiestnil kameň príliš blízko cestičky, či keby bol chodník príliš hrboľatý a pod.

Mohlo by ťa zaujímať: Oficiální Skyrim deskovka je v přípravě!

Intro pri niektorých pokusoch išlo podľa predstáv, no niekedy sa stalo, že sa voz začal nebezpečne triasť a následne sa vzniesol do vzduchu ako raketoplán. Tím vývojárov sa teda trápil s problémom, čo tej káre prikazuje, aby sa z ničoho nič vytratila zo svojej plánovanej cesty.

Skyrim bug imperials

Sila prírody

Nakoniec sa im podarilo zistiť, že za to mohla jedna zo síl prírody, konkrétne obyčajná včela. Keď sa počas trvania úvodnej scény náhodou rozhodla prekročiť vozu cestu, tak ho dokázala doslova vyhodiť do vzduchu. To však nie je jediná situácia, kedy včely spôsobovali vývojárom problémy.

Mohlo by ťa zaujímať: Jak by vypadal Skyrim v Unreal Engine 5? – Možný remaster?

Následne zistili, že ich hráč nemôže lapiť, čo by malo za následok, že by sa niektoré potions vôbec nedali vyrobiť. Včely ťa mali taktiež pôvodne nasledovať, ak sa v tvojom inventári nachádzal med. Ľahko by teda došlo k obkľúčeniu a ty by si sa následne vôbec nemohol pohnúť.

Skyrim intro two guys

Z tohto všetkého vyplýva jedna vec, a to že tvorenie hier, najmä tých open-world, nie je ničím ľahkým. Jednu vec vývojári opravia a inú vďaka tomu môžu pokaziť. Takisto môžu hráči dostať kompletne šialené nápady, s ktorými tvorcovia nerátali a celý titul dobugovať.