Valve zakročil proti review bombám

Review bombing bol menší problém, ktorým sa Valve už istú chvíľu zaoberal. Hry ako PUBG, staršie diely Metra alebo aj Dota 2 dostávali obrovské množstvo negatívnych recenzií od nespokojných hráčov. Spoločnosť sa, teda rozhodla zakročiť, aj keď nie práve perfektným spôsobom.

Takéto recenzie nemajú v princípe nič spoločné s hrou samotnou. Ľudia občas detinsky protestujú a tým kazia “dobré meno” hry. Skvelým príkladom je práve spomínané Metro. Diely 2033 a Last Light dostali obrovské množstvo palcov dole, len za to, že sa vydavatelia rozhodli spraviť Exodus exkluzívnym pre Epic Store. Tieto hodnotenia majú potom negatívny vplyv na celkové hodnotenie hry, čo môže niektorých hráčov odradiť od kúpy. Preto bude Valve identifikovať “vlny” nesúvisiacich recenzií a vyraďovať ich zo súhrnu hodnotení. Všetko toto bude mať na starosť automatizovaný nástroj, ktorý bude identifikovať netradičné zmeny medzi recenziami.

Má to však jeden háčik. Tento nástroj nevie, či tvoja recenzia spadá pod “útok”, alebo nie. Preto jednoducho nezaradí všetky recenzie do hodnotenia. Potom prichádza tím zamestnancov, ktorí by prípadne omyly vrátili, alebo by manuálne označili, že sa jedná o “review bombing”. Recenzie nebudú ani zmazané a  ani nijako skryté, každý si ich bude môcť prečítať. A pokiaľ ti príde táto zmena zbytočná, môžeš si jednoducho nástroj deaktivovať.

Niekedy sa aj mne pozastaví rozum nad tým, prečo by hráči vôbec bombardovali produkt vo virtuálnom obchode. Ale občas to asi aj zafunguje. Pokiaľ teda rád pridávaš recenzie na Steame, dávaj si pozor, či je na to práve vhodný čas. Pretože práve tá tvoja nemusí byť zaradená v konečnom hodnotení.

Zdieľaj s kamarátmiShare on Facebook
Profilový obrázok používateľa: B00MER

Zanechaj odpoveď