Keď spomenieš bývalým vlastníkom PlayStationu 3 žltú farbu, pravdepodobne im nabehne husia koža. Na druhej strane mince, Xbox 360 zažíval podobný problém nazývaný ako červený kruh smrti. Hráčov otravoval najmä pred vydaním slim verzie tejto populárnej mašiny. Predstavitelia konzoly konečne vysvetlili, čo za ním skutočne stálo.
Mohlo by ťa zaujímať: Prečo je na svete nedostatok čipov a kedy budú opäť dostupné?

Skutočná príčina tejto nočnej mory
Dozvedieť sme sa o probléme mohli vďaka novému dokumentu, Power On: The Story of Xbox. Vývojári tam vysvetľujú množstvo problémov, úspechov a nezabudnuteľných momentov ich zeleného dieťaťa. Hardvérový inžinier, Leo Del Castillo, v jednom z videí vysvetľuje, že červený kruh smrti na konzole Xbox 360 spôsobovalo pokazenie vnútorných konektorov. Paradoxom je, že aj keď išlo o teplotný problém, prehrievanie nebolo nikdy dôsledkom.
Prečítaj si tiež: Tieto futuristické funkcie budú mať čoskoro všetky smartfóny!
Skutočnou príčinou bol častý prechod z vysokých teplôt do nízkych. Todd Holmdahl, xboxový šéf hardvérového vývoja, povedal: „Náruživí hráči konzolu neustále zapínali a vypínali, čo spôsobovalo to rôzne problémy v napätí.“ Častokrát vďaka tomu praskli cínové spájkovacie guľôčky, čo čiastočne prerušilo prepojenie GPU so základnou doskou.
Konzola stále na hrane existencie
Riešenie Xboxu nebolo práve najjednoduchším cieľom. Chceli proste zadarmo opraviť všetky 360-ky, avšak okamžite narazili na značný problém. Peter Moore, vtedajšia hlava Xboxu, vysvetlil jednu z najvážnejších situácií konzoly: „Keď sme sa pozreli na náklady opráv a celkové stratené tržby, boli sme v strate 1,15 miliárd dolárov.“ Vtedy im našťastie CEO Microsoftu, Steve Ballmer, finančne pomohol a pravdepodobne tým zachránil aj celú značku Xboxu.
Mohlo by sa ti páčiť: TOP 15 – Nejlepší hororové hry na PC, které ti nedají spát!

Či Xbox miluješ alebo nenávidíš, je to konzola, bez ktorej by herný svet vyzeral diametrálne odlišne. PlayStation by pravdepodobne mal neuveriteľný monopol, ktorý však taktiež dokáže častokrát uškodiť. Všetky chyby vývojárov teda viedli k dnešnému dňu, kedy si môžeme vybrať na základe našich preferencií.