Jedna z najzásadnejších zmien, ktorá sa za posledné roky stala na video platforme YouTube, je jednoznačne odstránenie viditeľných dislajkov na videách. Táto zmena nepotešila ani drvivú väčšinu tvorcov, ani bežných užívateľov stránky. Ak si teda dúfal, že po pár mesiacoch sa spoločnosť spamätá a funkciu vráti naspäť, budem ťa musieť sklamať.

Mohlo by ťa zaujímať: Zakladateľ YouTube sa vyjadruje k odstráneniu dislajkov: „Je to hlúposť!“

V rozhovore s YouTuberom Ludwigom sa CEO spoločnosti, Susan Wojcicki, rozhovorila o procese, ktorý viedol k odstráneniu dislajkov a následnom dopade na komunitu.

Susan Wojcicki youtube CEO ludwig

„Vždy, keď sa snažíme vytvoriť nejakú novú funkciu alebo content, nevieme úplne presne určiť, ako to komunita prijme. Ako príklad môžem uviesť posledný YouTube Rewind, o ktorom sme si mysleli, že bol pomerne dobre spracovaný, no stalo sa z neho najviac dislajkované video na platforme,“ hovorí Susan.

„Pri odstránení dislajkov sme však vopred vedeli, že túto zmenu komunita neprijme práve najlepšie. Náš cieľ je ale robiť zmeny, ktoré prinesú pozitívny smer pre celý ekosystém platformy. Ako vlastníci siete máme prístup k údajom, ktoré jednotliví tvorcovia nemajú k dispozícii a pozeráme sa na všetky štatistiky naprieč celej stránky.“

Pozri si tiež: Pán prsteňov: 10 najväčších rozdielov medzi filmami a knihami

„Čo sa týka dislajkov, testovali sme viaceré variácie a áno, počuli sme jasne a zreteľne majoritu užívateľov, ktorí neboli s touto zmenou spokojní. Taktiež sme ale videli dopad, aký to malo na množstvo nových tvorcov, na ktorých sa chceme zamerať, pretože sú budúcnosťou tohto ekosystému. Vedeli sme, že to bude ťažké, no aj tak sme s tým išli ďalej.“

Ludwig sa neskôr Susan spýtal, či by problém nemohlo vyriešiť, ak by si tvorcovia sami v nastaveniach kanálu mohli zmeniť, či sa ich dislajky budú alebo nebudú zobrazovať.

„Problém s touto možnosťou je, že to vytvára nátlak na tvorcov, aby mali túto možnosť vždy zapnutú. Taktiež to mení zobrazenie platformy pre každého užívateľa, čo by mohlo byť pre viacerých mätúce,“ dodáva CEO spoločnosti.

Prečítaj si: Nejlepší filmy, které můžeme čekat v roce 2022

V konečnom dôsledku to znamená, že si musíme zvyknúť na absenciu dislajkov a ich slávneho návratu sa už zrejme nikdy nedočkáme. Je smutné vidieť, že YouTube sa snaží zamerať viac na virálnosť a click-bait content ala TikTok, než na kvalitnú tvorbu. Jej budúcnosť ako monopolnej video platformy však zostáva aj naďalej neohrozená, a komu sa táto zmena nepáči, aj tak nemá na výber.