Najväčším nepriateľom hráčov na telefónoch sú práve reklamy. Konečne, keď máš dobré tempo, ti hru preruší krátke otravné video, ktoré sa vo väčšine prípadov nezhoduje s reálnym gameplayom. Tieto zavádzajúce reklamy však dostávajú stopku!

Aj takto vyzerali zavádzajúce reklamy na zmienené hry

Určite si aj ty počul o hrách GardenscapeHomescape. Obidve hry nie sú nič revolučné a herný priemysel už má takýchto titulov naozaj veľa, predovšetkým na telefónoch. Ako teda prilákaš hráčov na svoju repetitívnu „match-three“ hru? Práve vďaka takýmto zavádzajúcím reklamám, ktoré namiesto gameplayu ukazovali hráčom primitívnu hádanku. Tentokrát sme sa však dočkali zásahu od Advertising Standards Authority (ASA), ktorá ich zakázala. Podľa ich zdôvodnenia sa niektoré z prezentovaných herných mechaník v hre nenachádzajú alebo sa používajú iba zriedkavo.

Vývojári Playrix sa bránia a tvrdia, že reklamy v žiadnom prípade neboli zavádzajúce a tento gameplay si hráči naozaj mohli vyskúšať. Obe hry však majú tisícky úrovní a k minihrám si dostal prístup približne po každých 20 leveloch. Vývojári sa taktiež vyhovárajú na to, že hráči opúšťali ich hru príliš skoro. Avšak, ASA poukázala na fakt, že sa táto možnosť nachádzala počas zobrazovania reklám príliš ďaleko v hre. Nie každý si ich teda mohol vyskúšať.

Mohlo by ťa zaujímať: Apex Legends bolo v top 10 na Steame za jeden deň!

    
     very common in ads from      shittymobilegameads    
   

Hry Gardenscape a Homescape tak teraz budú musieť propagovať reklamy, ktoré reálne zobrazujú možnosti v hre. ASA samozrejme bude pokračovať v boji proti takýmto reklamám a myslím si, že celá hráčska komunita stojí za nimi. Nie je to však koniec všetkým reklamám, tie tu budú s nami asi naveky.